[ad_1] حجت الاسلام امیر عطاءالله جباری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرکریمه، با بیان اینکه شعار امسال هفته کتاب «حال خوش خواندن» است، گفت: برنامه‌های مختلفی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در قم اجرا می‌شود که این برنامه‌ها با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی از ۱۸ آبان‌ماه در قم شروع و تا آخر این‌ماه ادامه خواهد […]

[ad_1]

حجت الاسلام امیر عطاءالله جباری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرکریمه، با بیان اینکه شعار امسال هفته کتاب «حال خوش خواندن» است، گفت: برنامه‌های مختلفی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در قم اجرا می‌شود که این برنامه‌ها با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی از ۱۸ آبان‌ماه در قم شروع و تا آخر این‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این مدت ۱۴۵ نشست کتاب‌خوان با حضور ۷۳۸ شرکت کننده، ۳ نقد و بررسی کتاب با حضور ۱۱۳ نفر، ۵۳ مسابقه در حوزه‌های مختلف با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی با شرکت یک هزار و ۲۹۵ نفر در گروه‌های سنی کودک، بزرگسال و جوان در قم تشکیل شده است هم‌چنین ۲۳ نمایشگاه کتاب نیز در سطح استان برگزار شده است.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، در مجموع ۸۷۲ برنامه فرهنگی در این ده روز به لطف الهی اجرا می‌شود.

وی به عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان در روزهای ۲۵ و ۲۶ آبان و استقبال شهروندان و کارکنان ادارات اشاره کرد و افزود: به مناسبت گرامیداشت بیست و هفتمین دوره هفته کتاب از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه جرائم کتب دیرکردی، به شرط بازگشت کتاب‌ها به کتابخانه بخشیده می‌شود.

فعالیت ۳۹ کتابخانه در قم

حجت الاسلام جباری در ادامه افزود: ۲۳ باب کتابخانه نهادی و ۱۶ باب مشارکتی در استان قم فعالیت دارند که در سطح شهر خدمات کتابخانه‌ای را به مردم ارائه می‌دهند تا مردم بشتر با کتاب، این یار مهربان آشنا شوند.

وی گفت: غبارروبی و عطرافشانی از مزار شهدا و حضور و عطرافشانی از مزار علامه طباطبایی، مفسر کتاب المیزان به نیابت از کتابداران سراسر کشور و جشن نور هدایت ویژه روشندلان در روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار، معرفی کتاب در برنامه‌های متعدد رادیویی، میز رقابت در خدمت ویژه کتابخانه‌ها و کتابداران در نماز جمعه (مصلی قدس قم)، تبلیغات شهری با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی، گزارش تلویزیونی از کتابخانه روستایی، اهدای کتاب به مدارس مناطق محروم و زنگ مطالعه در مدارس و کتابخانه‌ها، کارگاه‌های آموزشی و مشاوره تحصیلی و خانواده از دیگر برنامه‌های فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم اظهار داشت: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی قم در ۸ ماه اول سال ۹۸، حدود ۲۶ هزار نفر و تعداد کتاب‌های امانتی ۳۰۰ هزار عنوان و منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی نیز ۵۰۰ هزار نسخه است.

وی در پایان افزود: در سال ۹۷ بیش از یک هزار و ۸۰۰ برنامه فرهنگی و هنری و تفریحی در کتابخانه‌های عمومی قم برای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی اجرا شده است.

[ad_2]