×
×

بزرگراه امام علی(ع) قم مشکل‌ساز است/اداره این بزرگراه با شهرداری نیست

  • کد نوشته: 5965
  • معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم گفت: تلاقی بین مسافران عبوری از شهر و محدوده مسکونی در کمربندی امام علی(ع) مشکل‌ساز است و می‌تواند خطراتی را در پی داشته باشد.

    بزرگراه امام علی(ع) قم مشکل‌ساز است/اداره این بزرگراه با شهرداری نیست
  • به گزارش شهر کریمه، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا قاری قرآن با تأکید بر اینکه بزرگراه امام علی (ع)خارج از حریم شهر قم بوده و خدمات‌رسانی در آن جزء وظایف شهرداری نیست، اظهار داشت: کمربندی امام علی(ع) به دلیل اینکه بزرگراه خارج شهری است خارج حریم شهرداری بوده و خدمات این مجموعه با وزارت راه و شهرسازی است.

    وی با اشاره به مصوبه‌ای که برای نصب نیوجرسی در این بزرگراه وجود دارد، ابراز کرد: تمام خدمات مرتبط با این بزرگراه با وزارت راه و شهرسازی است.

    قاری قرآن تصریح کرد: طبق قانون، شهرداری‌ها موظف به ارائه خدمات در محدوده شهرها هستند مگر اینکه مجوز خاصی در این زمینه صادر شود.

    وی با اشاره به تفاهم‌نامه شهرداری قم و اداره کل راه و شهرسازی استان برای نگهداری و توسعه درختان محدوده کمربندی امام علی(ع) گفت: این تفاهم‌نامه برای مشارکت در زمینه توسعه درختکاری است و با توجه به اینکه هرگونه تعرض به حریم درختان نیازمند اخذ مجوزهای لازم است و با توجه به اینکه این مسیر برای نصب نیوجرسی تداخل داشته تفاهم‌نامه‌ای انجام‌شده که نیوجرسی را مشترکاً انجام دهیم و تهاتراتی در این زمینه انجام شود.

    معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم بابیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی به دنبال این بود که شهرداری مستقلاً در این پروژه هزینه داشته باشد، خاطرنشان کرد: با شورای اسلامی شهر این موضوع مطرح‌شده و با توجه به اینکه مسئولیت اداره این بزرگراه با اداره راه و شهرسازی است، پس خدمات آن‌هم باید با این اداره کل باشد و شهرداری فقط بحث نگهداری فضای سبز محدوده را قبول کرده‌ایم.

    قاری قرآن با اشاره به همجواری کمربندی امام علی(ع) با محدوده شهری گفت: با توجه به اینکه این بزرگراه کارایی شهری بالایی دارد ما انتظار داریم که وارد محدوده شهری شود.

    وی بیان کرد: تلاقی بین مسافران عبوری از شهر و محدوده مسکونی در کمربندی امام علی(ع) مشکل‌ساز است و می‌تواند خطراتی داشته باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.