استاد حوزه علمیه گفت: تبعیت از نظام آموزشی که آمریکا، صهیونیسم و انگلیس ترسیم کرده‌ محصلان را در دفاع از حق و باطل ناتوان و آنان را به سمت بی بندوباری و هرزگی سوق می‌دهد.

به گزارش شهر کریمه به نقل از  خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، دوشنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان و به همت هیأت شهدای گمنام در حسینیه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد، درباره نقش و اثر تربیتی در دوره هفت ساله سوم فرزندان، گفت: یکی از بزرگترین بحران های جامعه کنونی عدم واگذاری مسؤولیت‌های فردی و اجتماعی به افراد در رده‌های سنی ۱۴ تا ۲۱ سال است.

وی افزود: مسؤولیت بخشی به جوانان نه تنها آنان را باتجربه بار می‌آورد بلکه در بخش‌های مختلف مسؤولیتی انرژی آنان مصرف شده و مانع فساد و تباهی جوانان می‌شود، اما متاسفانه امروز در آموزش و پرورش ما شاهد لطمه‌های بزرگی در مقطع دبیرستان به فرزندان هستیم.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: عدم تحول در آموزش و پرورش سبب می‌شود محصل دبیرستانی نتواند انرژی خود را صرف دفاع از حق و باطل کند به همین دلیل او به سمت و سوی بی بندوباری و هرزگی تمایل می‌یابد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه ضعف و ناتوانی یکی از نتایج منفی در عدم واگذاری مسؤولیت به نوجوان است، گفت: در دوره هفت ساله سوم لازم است نگاه‌ها و رفتارهای مستقلی با فرزندان صورت بپذیرد، در دوران دفاع مقدس بسیاری از رزمندگان از سنین ۱۴ تا ۱۶ سال بودند آنها در سن ۲۰ سالگی فرمانده لشکر می‌شدند.

این خطیب مشهور اضافه کرد: متأسفانه معلوماتی که محصلان طی ۱۲ سال در مدارس کسب می کنند بیشتر از ۵ سال در ذهن آنان باقی نخواهد ماند بنابراین باید برنامه‌ای برای دانش آموزان که سرمایه‌های کشور هستند اندیشیده شود نه اینکه برمبنای اموری که آمریکا، صهیونیسم و انگلیس برای آموزش و پرورش ما ترسیم کرده‌ عمل شود.

وی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در دوران نوجوانی، گفت: در دوران انقلاب همین نوجوانان و جوانان جامعه را تحت تأثیر خود قرار می‌دادند و متحول می‌کردند؛ شغل در دوره هفت ساله سوم شخصیت فرد را محکم و استوار می‌کند.

حجت الاسلام پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: نظام آموزشی ما نسبت به رده دوره هفت ساله سوم نگاهی کودکانه دارد بر همین اساس مسؤولیت به آنان نمی‌دهد.