مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: بسیاری از مشکلات امروز جامعه در چارچوب هیئت‌های مذهبی قابل‌حل بوده که نیاز است نگاه به آسیب‌های اجتماعی در قالب فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی تقویت شود.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار مسئولان موسسه خادم الرضا(ع)، با اشاره به اهمیت توجه به شکوه عاشورا اظهار داشت: مهندسی ویژه از ویژگی‌های عاشورا به شمار می‌رود که نکات زیادی را در دل خود جای‌داده است و مقابله حق و باطل عاشورای امام حسین(ع) در تاریخ بی‌نظیر است.

وی بابیان اینکه نکات مهم و نفوذ زیادی در عاشورا قرار دارد، افزود: عاشورا در برهه‌هایی از تاریخ دارای رکود بوده ولی با نگاهی دقیق مشخص می‌شود که عاشورا در طول تاریخ همواره روبه‌پیشرفت بوده است و بنا به گزارشانی از کشورهای دیگر جمع‌آوری کرده‌ایم شاهد عظمت روزافزون عاشورا و قیام امام حسین(ع) بوده‌ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: مردم قم عظمت زیادی و نقش برجسته‌ای در تبیین عاشورا در دنیا دارند و گاهی اوقات جای تأسف داشته که مردم قم تأثیر خود در دنیا را درک نکرده و بی‌توجه به آن هستند و نمونه آن هیئت خادم‌الرضاست که تاکنون به وظایف خود به‌خوبی عمل کرده است.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین امتیاز اقدامات فرهنگی متکی بودن بر مردم است، ابراز کرد: جذب همزمان طبقات مختلف با اقدامات فرهنگی از دیگر خصوصیات امور فرهنگی است که ریشه در نسل جوان داشته است، همچنین جهت‌گیری هیئت‌ها به سمت اخلاص، معرفی صحیح اهل‌بیت(ع) و اعتقاد به الله در کنار صحت در محتوا باید باشد تا قدرت جذب‌کنندگی هیئت‌ها افزایش یابد.

امام‌جمعه قم با اشاره به تقویت جامعیت پیام عاشورا در هیئت‌های مذهبی عنوان کرد: بسیاری از مشکلات امروز جامعه در چارچوب هیئت‌های مذهبی قابل‌حل بوده که نیاز است نگاه به آسیب‌های اجتماعی در قالب فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره استفاده از هنر، می‌توان از هنرهای مشروع در معرفت افزایی و شورآفرینی جوانان بهره برد و هنر آن بوده که معرفت در کنار ایجاد شور به جوانان انتقال داده شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: پاسخگویی به شبهات و پرسش‌هایی که امروزه در جامعه مطرح می‌شود باید مدنظر قرار گیرد، چراکه ارزش دین‌داری نسل جوان امروز با توجه به هجوم شبهات در شبکه‌های مجازی بالاست و آموز جوانان در دوراهی‌های زیادی قرار دارند.

وی بابیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید از ارزش‌های اسلام و انقلاب محافظت کنند، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه همواره کمک‌حال هیئت‌ها بوده و باید به نحوی کار کنید که الگوی دیگر هیئت‌ها باشید.