امام جمعه قم با بیان اینکه بسیجیان از هیچ تهدیدی نمی‌هراسند، تأکید کرد: بسیج باید حضور مؤثر در صحنه‌های حساس انقلاب داشته باشد. به گزارش شهرکریمه به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، آیت الله سید محمد سعیدی در جمع امدادگران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، با اشاره به آموزه‌های دینی و […]

امام جمعه قم با بیان اینکه بسیجیان از هیچ تهدیدی نمی‌هراسند، تأکید کرد: بسیج باید حضور مؤثر در صحنه‌های حساس انقلاب داشته باشد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، آیت الله سید محمد سعیدی در جمع امدادگران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، با اشاره به آموزه‌های دینی و آیات و روایات، گفت: امدادگران کمیته امداد که در راه خدمت به نیازمندان گام برمی‌دارند مجاهدان فی سبیل الله هستند.

وی افزود: وقتی بنده صحنه‌های خدمت شما را به محرومان و ایتام در کمیته امداد می‌بینم خوشحال می‌شوم و همه این کارها تحت عنوان بسیج و بسیجی است و بحمدالله این افتخار از ابتدا تاکنون به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) ثبت شده است و ان شاءالله مورد تأیید خداوند متعال، حضرات معصومین(ع)، امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خواهد بود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: هر کسی که در راه خدمت گامی برداشته است، او در حقیقت بسیجی است.

وی با اشاره به آیات قران کریم تأکید کرد: بسیجی به حق تحقق بخش آیه «انما المومنون اخوه» است چرا که وقتی همه را برادر و خواهر خود می‌داند در دلسوزانه‌ترین حالت خدمت می‌کند.

آیت الله سعیدی با اشاره به نامگذاری کمیته امداد به نام امام راحل گفت: این نامگذاری صرفاً برای قدردانی از امام راحل نیست بلکه فراتر از یک نامگذاری است و هدف از این نامگذاری این بوده است که مردم بدانند مرجعیت و ولایت فقیه در جامعه اسلامی یک عنوان واقعی است و این مهم یکی از شئون ولی فقیه است و توجه به محرومان یکی از وظایف و ماموریتهای مهم ولی فقیه است.

وی تأکید کرد: ولی فقیه یک عنوان تشریفاتی نیست بلکه یک شخصیت الهی و کارساز است.

امام جمعه قم با اشاره به آموزه‌های دینی تأکید کرد: خداوند متعال شما امدادگران کمیته امداد را در راه خدمت به فقرا کمک می‌کند و خدمت شما در کمیته امداد تحقق بخش آیات امداد و خدمت به محرومان است.

وی افزود: شما امدادگران کمیته امداد هم باید بر قداست این نقش مهمی که خداوند بر عهده شما گذاشته و بر سینه شما نقش بسته به خود ببالید و هم به مسئولیتی که به عهده‌تان گذاشته شده افتخار کنید.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه بسیجیان همان توده‌های مختلف مردم هستند که نقش اساسی را در پیشبرد امور دارند، گفت: این قشر مخلص در راه تحقق اهداف الهی هیچ ملاحظه‌ای و هیچ نگاهی جز نگاه که خداوند بر آن‌ها مقدر کرده نداشتند.

وی با گرامیداشت هفته بسیج، فرمایش حضرت امام را یادآور شد و گفت: دفتر بسیج را از ابتدای خلقت تاکنون همه امضا کردند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه طبق آیات قرآن کریم بسیجیان کسانی هستند که از هیچ تهدیدی نمی‌هراسند، گفت: آن‌ها همواره اظهار می‌کنند که ما خدا را داریم و از هیچ قدرتی نمی‌هراسیم.

وی افزود: متأسفانه در اعتقادات بعضی افراد باور اینکه خداوندی وجود دارد که مومنان را در کارهای خدایی‌شان یاری می‌کند دیده نمی‌شود و گم شده است.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه بسیجی کسی است که فقط خداوند را در کارهایش مد نظر دارد، تصریح کرد: بسیج در زندگی معمولی جزئی از همین توده‌های مردمی است که در قالب ضوابط مشخصی شکل نظامی به خود گرفته است ولی در حقیقت نیرویی است که باید حضور مؤثر در صحنه‌های حساس انقلاب داشته باشد.

وی افزود: بسیج با دستور فرماندهی معظم کل قوا، می‌تواند در همه عرصه‌ها حضور داشته باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه دشمن مرتب در حال رصد کردن ما است، گفت: عرصه حضور بسیج تنها نظامی نیست و باید در هر جایی که نظام به کار اقتصادی، سازندگی و کارهای جهادی نیاز دارد در صحنه حاضر باشد.