×
×

بصیرت و اطاعت از ولایت موجب قیام شیخ زکزاکی در قلب افریقا شد – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 25265
  • [ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، در راستای گرامیداشت سالگرد حادثه زاریا و کشتار مردم مسلمان نیجریه و همچنین دعا برای سلامتی و آزادی شیخ زکزاکی، مراسم بزرگداشت این مجاهد وارسته و شهدای حادثه زاریا شامگاه پنجشنبه با حضور زائران و مجاوران حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و با سخنرانی آیت الله اراکی، عضو خبرگان […]

    بصیرت و اطاعت از ولایت موجب قیام شیخ زکزاکی در قلب افریقا شد – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، در راستای گرامیداشت سالگرد حادثه زاریا و کشتار مردم مسلمان نیجریه و همچنین دعا برای سلامتی و آزادی شیخ زکزاکی، مراسم بزرگداشت این مجاهد وارسته و شهدای حادثه زاریا شامگاه پنجشنبه با حضور زائران و مجاوران حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و با سخنرانی آیت الله اراکی، عضو خبرگان رهبری و مداحی محمد یزدخواستی در شبستان حضرت امام خمینی (ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) برگزار شد.

    آیت الله محسن اراکی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: امروزه در شرایطی هستیم که تقابل جبهه طاغوت با جبهه ایمان نسبت به گذشته حساس‌تر و گسترده‌تر شده است.

    وی افزود: تقابل این دو جبهه در تمام ابعاد زندگی بشر وجود داشته و مستکبران عالم با انبیا الهی همواره در تقابل بوده‌اند.

    عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: مستکبران عالم دست به نابودی انسان‌ها زده و جنایت و کشتار کرده‌اند که این جنایت‌ها هنوز هم ادامه دارد، اما عصر کنونی چند امتیاز ویژه نسبت به دوران گذشته تاریخ دارد.

    وی خاطر نشان کرد: این تقابل در عصر کنونی جهانی شده و جبهه طاغوت هم یکی شده و جبهه ایمان نیز فشرده‌تر شده است؛ نیروهای اعتقادی و قدرت بر ثبات و استقامت جبهه ایمان مضاعف شده است.

    آیت الله اراکی یادآور شد: جبهه طاغوت در گذشته با تهدید و کشتار و فشارهای مختلف می‌توانست جبهه ایمان را به انزوا و شکست بکشاند، اما امروزه در مقابل جبهه ایمان شکست خورده است.

    جبهه ایمان نسبت به گذشته مستحکم و گسترده‌تر شده است

    وی افزود: جبهه ایمان نسبت به گذشته مستحکم و گسترده‌تر شده است و به جبهه پایدار مقاومت تبدیل شده است.

    سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: جبهه مقاومت سراسر جهان را به صورت مخفی و آشکار فرا گرفته است و از یک رهبری مقاوم، شجاع و مقتدر برخوردار است.

    وی تأکید کرد: جبهه طاغوت دیگر نمی‌تواند مثل گذشته با کشتار، شکنجه، تهدید، فریب و… جبهه مقاومت را به زانو در بیاورد و این امتیاز اول جبهه مقاومت در عصر کنونی است.

    آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: امتیاز دیگر جبهه مقاومت، داشتن بصیرت در مقابل دشمنان است و امروزه جبهه طاغوت نمی‌تواند با ابهام آفرینی و فتنه انگیزی در میان اهل ایمان مشکل درست نماید.

    وی یادآور شد: قیام به موقع و اطاعت از رهبری نتیجه بصیرت اهل ایمان است و امروزه که در قلب آفریقا با اینکه هزاران هزار کیلومتر دورتر از مراکز اصلی نشر معارف اسلام است، شخصی مثل علامه زکزاکی قیام می‌کند، نشانه‌ها و امتیازات عصر کنونی است.

    سخنران گرامیداشت مراسم علامه زکزاکی افزود: علامه زکزاکی با تمام فشارهایی که علیه ایشان وجود داشت، یک قدم از مواضع اعتقادی و انقلابی خود عقب نشینی نکردند و هرچند فرزندانش در این راه به شهادت رسیدند، اما همچنان مقاومت نمودند.

    وی تاکید کرد: این اندازه صبر و استقامت و ایثار در جبهه ایمان از پدیده‌های نوظهور عصر کنونی است که در گذشته به صورت محدود وجود داشته است.

    آیت الله اراکی افزود: جبهه مقاومت به مقاومت جمعی مبدل گشته و امتیاز سوم هم این است که جبهه ایمان از طاغوت ترس و واهمه نداشته و استقامت و شجاعت دارد.

    وی خاطر نشان کرد: جبهه طاغوت در نیجریه قصد ترساندن انقلابیون و اهل مقاومت را داشت، اما شکست خورد و نتوانست اهداف شوم خود را به سرانجام برساند.

    عضو خبرگان رهبری افزود: دشمنان همواره علیه جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب توطئه می‌کنند، اما بعد از هر توطئه ای چهره منافقین آشکار می‌شود و جبهه مقاومت نیز خالص‌تر و مقاوم‌تر می‌شود.

    لازم به ذکر است این مراسم با حضور فرزند علامه زکزاکی و جمعی از طلاب خارجی جامعه المصطفی و با حضور مهمانانی از مشهد مقدس و اصفهان و جمعی از طلاب حوزه علمیه قم و عموم مردم برگزار شد.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.