×
×

بهره‌برداری از ۶ هزار واحد تولیدی در کشور

  • کد نوشته: 6988
  • معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ۶ هزار طرح صنعتی کوچک و متوسط با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد شناسایی شده که امسال باید به بهره‌برداری برسد گفت: تسهیلات مورد نیاز این واحدها نیز از منابع بانک‌ها و صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

    بهره‌برداری از ۶ هزار واحد تولیدی در کشور
  • به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، محسن صالحی نیا عصر امروز در مراسم افتتاح ۴ طرح صنعتی در شهرک شکوهیه قم با اشاره به اینکه ۶ هزار طرح صنعتی کوچک و متوسط با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد شناسایی شده که امسال باید به بهره‌برداری برسد اظهار داشت: تسهیلات مورد نیاز این واحدها نیز از منابع بانک‌ها و صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

    معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت سال گذشته ۵۴۰۰ واحد صنعتی نقدینگی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان دریافت کردند افزود: یکی از مسایل مهم نوسازی و بازسازی ماشین آلات و نوآوری صنایع است، سال گذشته اجرای رونق تولید در بسیاری از استان‌ها نشان داد که استمرار فعالیت تولیدی به نوسازی و اصلاح واحد تولیدی برمی‌گردد از همین رو این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

    وی با تاکید بر اینکه استان قم باید قطب تولید موتورسیکلت کشور است تصریح کرد: افزایش تولید و کاهش هزینه نهایی محصول نیازمند تکمیل زنجیره‌های تولیدی است که این موضوع نیازمند حمایت و اقدامات وسیعی است.

    صالحی‌نیا با بیان اینکه در بخش صنعت زنجیره تامین را مد نظر قرار دهند خاطرنشان کرد: تاکنون در روند طرح رونق تولید ۱۲ هزار واحد صنعتی بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند، امسال نیز ۲ هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

    معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه استمرار فعالیت واحدهای تولیدی نیازمند نوسازی و اصلاح ساختار تولید است گفت: تکمیل زنجیره‌های تولیدی سبب افزایش تولید و کاهش هزینه نهایی می‌شود از همین رو باید واحدهای صنعتی مورد حمایت قرار گیرند تا به تکمیل زنجیره تولید ترغیب شوند.

    به گفته وی، حمایت از صنایع دانش بنیان نیز از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است در این راستا صنایع باید با بهره‌گیری از علوم روز دنیا برای تولیدات خود بهره ببرند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.