[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه؛ سیامک محبی صبح چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد بیان کرد: پیشنهاد شده فرمانداری حوزه نظارت برای مراسم عزاداری باشد و بسیج محلات هم برای اجرای نظارت آمادگی دارد و همچنین آموزش‌هایی هم برای همیاران […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه؛ سیامک محبی صبح چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد بیان کرد: پیشنهاد شده فرمانداری حوزه نظارت برای مراسم عزاداری باشد و بسیج محلات هم برای اجرای نظارت آمادگی دارد و همچنین آموزش‌هایی هم برای همیاران سلامت در نظر گرفته شده است.

به گفته این مسئول، از معاونت فناوری اطلاعات درخواست داریم پیامک‌های انبوهی را برای مردم برای بالا بردن سطح آگاهی و اطلاع رسانی در ارتباط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت موجود ارسال کند.

هدایت نذورات محرم به سمت ماسک و اقلام معیشتی

رئیس مرکز بهداشت استان قم بیان کرد: رایزنی با سازمان صنعت و معدن و تجارت و همچنین گروهای مردمی برای نذر ماسک و ایجاد شبکه گروه‌های جهادی و ورود خیرین به سمت توزیع اقلام معیشتی و بسته‌های بهداشتی به غیر از نذوراتی که در محرم مرسوم است صورت گرفته است.

محبی افزود: ورزش و جوانان و آموزش و پرورش هم همکاری خوبی داشتند برای در اختیار قرار گرفتند فضای سرباز برای هیئت‌های مذهبی اما اختیار قرار گرفتن مدارس برای این امر یک بار حقوقی و قانونی دارد و نیاز به روند پیچیده‌ای دارد.

به گفته وی، در مناطق سربسته مراسم برگزار نخواهد شد و از فضاهای مدارس، ورزشی و شهرداری استفاده می‌شود زمان مراسم هم کوتاه باشد لذا توجیه این مصوبات برای هیئت‌ها سخت است.

گفتنی است؛ ۱۰۰ نفر دانشجوی پزشکی هم آماده همکاری و نظارت بر اعمال موازین بهداشتی در هیئت‌های مذهبی هستند.

[ad_2]