عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ورزش کشور درسال جاری یک جهش را شاهد بود و یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بودجه این وزارت خانه افزوده شده است.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، احمد امیرآبادی فراهانی در نخستین جلسه شورای ورزشی همگانی استان در سال ۹۶ که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد،درباره وضعیت تیم های فوتبال و فوتسال استان اظهار داشت: تیم فوتبال صبای بازیکنان بومی نداشت با این همه حمایتهای بسیار زیادی از آنها صورت گرفت، در مقابل آن تیمهای فوتسال استان قم در لیگ برتر حضور دارند و باید از ورزش بومی حمایت کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت دستگاه‌های مربوطه از تیمهای لیگ برتری استان افزود: مسئولان و دستگاه های استان تا جایی که میتوانند از تیم های لیگ برتری حمایت کنند و شهرداری نیز در این زمینه میتواند نقش موثری را داشته باشد.

امیرآبادی گفت: استان قم در رشته هایی مانند کاراته، فوتسال و کشتی و بسیاری رشته دیگر جایگاه مناسبی در سطح ملی دارد ولی باید در رشته کشتی قدم های بهتری را برداریم.

وی با اشاره به افزایش بودجه وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۶ بیان کرد: بودجه ورزش کشور درسال جاری یک جهش را شاهد بود و یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بودجه این وزارت خانه افزوده شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره تشکیل شورای ورزش همگانی عنوان کرد: لازم است این شورا با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار شود و هر کدام از دستگاه های عضو به وظیفه خود عمل کنند.

امیرآبادی با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی جام یادگار امام در قم تصریح کرد: دستگاههای مختلف استان در زمینه خدمت رسانی باید اداره ورزش و مسئولان برگزاری را یاری کنند تا ضمن برگزاری مسابقات به نحو احسن سبب رشد و تعالی ورزش قم شویم.

وی درباره اهمیت ورزش همگانی تاکید کرد: شهرداری، شوراها و دهیاریها باید با تمام توان برای ورزش همگانی و حمایت از تیمهای پایه به میدان بیایند و اعتباراتی را در این زمینه اختصاص دهند.