به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، ، حجت اسلام والمسلمین سید محسن آزادی ظهر امروز در مراسم اختتامیه ششمین سوگواره عکاسی خورشید بر نیزه و شعر و نثر ادبی بر ارتفاعات عاشورا با تسلیت سالروز ارتحال جانکاه رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) به نقش و جایگاه آخرین پیامبر […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، ، حجت اسلام والمسلمین سید محسن آزادی ظهر امروز در مراسم اختتامیه ششمین سوگواره عکاسی خورشید بر نیزه و شعر و نثر ادبی بر ارتفاعات عاشورا با تسلیت سالروز ارتحال جانکاه رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) به نقش و جایگاه آخرین پیامبر الهی در هدایت انسان‌ها برای خلاصی از مشکلات و رسیدن به سعادت پرداخت و گفت:  برای رسیدن به سعادت و نهایت و  روش مقابله با ستمگران باید سیره و منش پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) مورد توجه قرار بگیرد.

وی، پیامبر اکرم(ص) را  چراغ روشنگری دانست و تصریح نمود: حرکت  انسان‌‌ها طبق سیره و روش  پیامبر گرامی اسلام(ص) راه را از بیراهه به انسان‌ها نشان می‌دهد و زمینه نهایت و سعادت آدم را فراهم می‌کند.

ریاست انجمن هنرهای تجسمی طلاب با بیان اینکه این انجمن برای اولین بار در شهر قم شروع به کار کرد گفت: حضور جهادی طلاب در صحنه‌های تبلیغی و هنری و خلق آثار و آفرینش‌های هنری از رسالت‌ فعالیت‌های انجمن هنرهای تجسمی طلاب هست.

وی به آفرینش هنر و نقش تربیتی آن پرداخت و گفت: فلسفه توجیه این مسابقه هنری چیست و چه طور یک هنرمند‌ خالق  یک اثر هنری می‌شود و یک اثر هنری را می‌آفریند.

حجت‌الاسلام آزادی ، روال آفربنش هنری را دارای سه مرحله  دانست و تصریح نمود: نگاه دقیق و هنرمندانه، پردازش آن چیزی که دید و سبک زیبای دقیق هنری هست.

وی با بیان اینکه مرکز هنری تبلیغات اسلامی حوزه علمیه شهر قم دارای انجمن هنرهای تجسمی هست تصریح نمود: کوشش انجمن براین بوده که با شناسایی طلاب هنرمند در رشته‌های هشت گانه انجمن عکاسی، نقاشی، نگارگری، طراحی، عکس سازی، کاریکاتور، گرافیک و هنرهای معرق و منبت زمینه خلق آثار طبق مهارت‌افرایی فراهم گردد.

ریاست انجمن هنرهای تجسمی طلاب جشنواره هنرهای تجسمی طلاب را به عنوان یک رویداد با اهمیت و فنی در سطح عالی در حوزه‌های علمیه سراسر کشور دانست و گفت: انجمن هنرهای تجسمی طلاب در رشته‌های عکاسی، گرافیک، طراحی، نقاشی، عکس سازی، نگارگری، کاریکاتور و منبت دارای ۳۰۰ نفر عضو هست.

حجت‌الاسلام آزادی جابه جایی پیام دین و انقلاب اسلامی از زبان هنر را از اغراض با اهمیت برپایی جشنواره هنرهای تجسمی دانست و اضافه کرد:با گسترش فعالیت هنری طلاب هم حالا طلاب کثیری مشغول به فعالیت هنری هستند‌ که امید داریم با زبان هنر پیام دین و انقلاب اسلامی را‌به مردم دنیا جابه جایی یابد.

برپایی سوگواره عکاسی خورشید بر نیزه و شعر و نثر ادبی بر ارتفاعات عاشورا

  رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دیر نیز با اشاره به اغراض برپایی سوگواره عکاسی خورشید بر نیزه و شعر و نثر ادبی بر ارتفاعات عاشورا گفت: برپایی این سوگواره با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و مطالعه پیام قیام امام حسین ( ع) و آشنایی محصلین با آرمانها و ارزشها قیام آن حضرت درسطح مدرسه ها شهرستان دیراست.

در انتهاء مراسم هدایایی و لوح تقدیر به برترین‌های سوگواره عکاسی خورشید بر نیزه و شعر و نثر ادبی بر ارتفاعات عاشورا  در بندر دیر هدیه دادن گردید.