[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سردار اسکندر مؤمنی غروب یکشنبه در دیدار با آیت الله اعرافی که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در قم برگزار شد، گفت: جمع آوری، نگهداری، درمان و ایجاد اشتغال و توانمندسازی معتادان متجاهر اولویت کوتاه مدتی است که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تأسیس اردوگاه‌های […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سردار اسکندر مؤمنی غروب یکشنبه در دیدار با آیت الله اعرافی که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در قم برگزار شد، گفت: جمع آوری، نگهداری، درمان و ایجاد اشتغال و توانمندسازی معتادان متجاهر اولویت کوتاه مدتی است که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تأسیس اردوگاه‌های تخصصی انجام می‌شود.

وی گفت: استان قم در ساماندهی معتادان متجاهر اقدامات بسیاری انجام داده است که از آن جمله می‌توان به تأسیس پارک کرامت اشاره کرد که فاز نخست آن تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اولویت بندی معتادان، افزود: اولویت اول معتادان متجاهر و درمان آنها است که اقدامات بسیاری در این زمینه در سراسر کشور انجام گرفته است.

وی بیان کرد: در تهران بسیج، سازمان زندان‌ها و سپاه پای کار آمدند و در زمینه مبارزه با معتادان متجاهر اقدامات بسیاری انجام گرفته است.

ایجاد اردوگاه‌های ترک اعتیاد برای معتادان متجاهر در ۱۰ استان

مؤمنی ادامه داد: با انعقاد تفاهم نامه‌ای با سپاه پاسداران در ۱۰ استان برای معتادان متجاهر اردوگاه‌های ترک اعتیاد دایر خواهد شد که ۲ مرکز تاکنون افتتاح شده و سایر مراکز نیز تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی بیان کرد: توجه به کاستن آثار تخریب مواد مخدر ضروری است زیرا در سطح کشور پنج آسیب اولویت دار تعریف شده که در رأس تمام آنها مواد مخدر قرار دارد.

اعتیاد منشأ ۷۵ درصد طلاق‌ها است

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، منشأ ۷۵ درصد طلاق‌های صورت گرفته در کشور را اعتیاد دانست و افزود: ۷۰ درصد زندانیان به صورت مستقیم و غیرمستقیم با مواد مخدر مرتبط هستند و بخش مهمی از سرقت‌ها و بیماری‌های واگیردار نیز ناشی از اعتیاد است.

وی اظهار داشت: اولویت دوم پیشگیری از اعتیاد است که تنها مربوط به یک نهاد خاص نیست بلکه همه نهادهای فرهنگ ساز در این زمینه باید فعالیت کنند.

مؤمنی با تأکید بر اینکه علما می‌توانند نقش مؤثری در زمینه جلوگیری از اعتیاد داشته باشند، گفت: در ماه مبارک رمضان امسال در همه مساجد روحانیون و علما حضور دارند و نقش برجسته‌ای در پیشگیری از اعتیاد می‌توانند داشته باشند.

وی با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم، افزود: بر اساس برآورد انجام شده بیش از ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی صرف موضوعات مختلف مربوط به مواد مخدر می‌شود.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد: نگهداری معتادین و مبارزه با اعتیاد اولویت مهمی است اما در کنار آن پیشگیری و اقدامات فرهنگی نیز اهمیت بسیاری دارد.

مؤمنی گفت: مسئولان و استاندار قم در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده‌اند و امیدواریم انعقاد تفاهم‌نامه با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز موجب اتفاقات خوبی در استان و سراسر کشور شوند.

[ad_2]