[ad_1] هادی سلیمی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با اشاره به امدادرسانی هلال احمر در ۳۹۹ مورد حادثه طی سال گذشته، افزود: این حوادث شامل هفت مورد گیر کردن در برف و کولاک، ۲۳۴ مورد حوادث جاده‌ای، ۶۴ مورد خدمات حضوری، ۴۰ مورد خدمات مناسبتی، سه مورد حوادث دریایی و ساحلی، یک مورد حادثه زلزله، […]

[ad_1]

هادی سلیمی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با اشاره به امدادرسانی هلال احمر در ۳۹۹ مورد حادثه طی سال گذشته، افزود: این حوادث شامل هفت مورد گیر کردن در برف و کولاک، ۲۳۴ مورد حوادث جاده‌ای، ۶۴ مورد خدمات حضوری، ۴۰ مورد خدمات مناسبتی، سه مورد حوادث دریایی و ساحلی، یک مورد حادثه زلزله، ۲۸ مورد سیل و آبگرفتگی، ۲ مورد شهری، یک مورد صنعتی و کارگاهی، ۱۸ مورد کوهستان و یک مورد هوایی بوده است.

وی مجموع حادثه دیدگان در حوادث سال گذشته را ۳۱۰ هزار و ۹۸۱ نفر اعلام کرد و افزود: حادثه دیدگان در برف و کولاک ۶۳۹ نفر، حوادث جاده‌ای ۹۵۷ نفر، سیل و آبگرفتگی ۴۸۰ نفر، حوادث شهری ۱۳ نفر، حوادث صنعتی و کارگاهی ۲ نفر و حوادث کوهستان ۴۴ نفر بوده‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه از مجموع افرادی حادثه دیده سال گذشته تعداد ۳۱۰ هزار و ۹۲۸ نفر دچار آسیب شدند، تصریح کرد: آسیب دیدگان حوادث سال گذشته شامل ۶۳۹ نفر آسیب‌دیده در برف و کولاک، ۹۱۰ نفر در حوادث جاده‌ای، ۶۸ در خدمات حضوری و ۳۰۸ هزار و ۷۷۱ نفر در خدمات مناسبتی بوده است.

وی مجموع کل نجات یافتگان سال گذشته را ۱ ۷۸ نفر اعلام کرد و افزود: نجات یافتگان مشتمل بر ۱۳۵ نفر انتقالی به مراکز درمانی و ۴۳ نفر درمان سرپایی است که در این میان ۱۳ نفر در حوادث جاده‌ای و ۶۳ نفر در خدمات حضوری، ۷۱ نفر در خدمات مناسبتی و ۳۱ نفر در سیل و آبگرفتگی نجات یافتند.

سلیمی بیان کرد: مجموع کل افراد اسکان داده شده در حوادث سال گذشته نیز ۴۶ نفر شامل ۱۶ نفر در برف و کولاک و ۳۰ نفر در خدمات مناسبی است.

وی گفت: تیم‌های عملیاتی اعزام شده در این حوادث در سال گذشته توسط هلال احمر شامل ۹۷۱ تیم به همراه سه هزار و ۸۳۶ نفر نیروهای عملیاتی بوده که ۲۵۲ دستگاه آمبولانس نیز به همراه تیم‌ها به عملیات‌ها اعزام شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم ابراز کرد: میانگین زمان اطلاع رسانی حوادث جاده‌ای از زمان وقوع حادثه تا اطلاع به جمعیت ۲۴ دقیقه و میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده‌ای از اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه نیز ۱۴ دقیقه و ۵۲ ثانیه و میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده‌ای از آغاز تا پایان عملیات نیز ۴۲ دقیقه بوده است.

[ad_2]