×
×

بیش از ۹۰ درصد پروژه‌های عمرانی در پایان سال ۹۵ به اتمام رسید

  • کد نوشته: 4972
  • شهردار قم با تاکید بر اینکه بیش از ۹۰ درصد پروژه‌های عمرانی در پایان سال ۹۵ به اتمام رسید خاطرنشان کرد: چند پروژه کلیدی همچون پروژه مقداد، شهدای مدافع حرم و… نیز که سال گذشته آغاز شد به صورت یکساله در اختیار مردم قرار گرفت.

    بیش از ۹۰ درصد پروژه‌های عمرانی در پایان سال ۹۵ به اتمام رسید
  • به گزارش شهرکریمه ، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در دیدار مدیران شهری با آیت‌الله فاضل لنکرانی، با بیان اینکه در سال ۹۵ به مباحث زیربنایی و به صورت پروژه محور پرداختیم اظهار کرد: سعی داشتیم در سال گذشته مشکلات پیش‌روی شهرداری را به صورت پروژه محور رفع کنیم و تدوین برنامه برای آینده شهرداری داشته باشیم.

    وی با اشاره به تدوین برنامه قم ۱۴۰۰ با کمک حوزه و دانشگاه تصریح کرد: پیشنهادات بسیار خوبی به ما رسید و در برنامه این موارد لحاظ شد به صورتی که بودجه سال ۹۶ نیز براساس برنامه تدوین و تصویب شد.

    شهردار قم با تاکید بر اینکه بیش از ۹۰ درصد پروژه‌های عمرانی در پایان سال ۹۵ به اتمام رسید خاطرنشان کرد: چند پروژه کلیدی همچون پروژه مقداد، شهدای مدافع حرم و… نیز که سال گذشته آغاز شد به صورت یکساله در اختیار مردم قرار گرفت.

    وی گفت: در پروژه شهدای مدافع حرم نیز با اضافه شدن یک بخش جدید به آن، با همان برنامه یکساله نیز افتتاح خواهد شد.

    سقائیان‌نژاد به توزیع ۲۵۰ هزار تن آسفالت در شهر قم اشاره کرد و افزود: برای رفع مشکلات شهر نیاز است قریب به پنج سال این برنامه را ادامه دهیم برای امسال ۳۰۰ هزار تن آسفالت پیش‌بینی شده است.

    وی به افزودن ۳۳۰ هکتار به فضای سبز قم اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۴۵۰ هزار درخت در سال ۹۵ غرس شد که گونه‌های مثمر و غیرمثمر را شامل می‌شد.

    شهردار قم با اشاره به مشکلات ایمنی‌ بوستان‌های شهر گفت: نزدیک به ۹۰ درصد پارک‌های شهر امروز ایمن شده و روشنایی آن‌ها نیز استاندارد شده است.

    وی به افزودن ۹۰ ست جدید بازی به پارک‌ها اشاره کرد و افزود: نمازخانه‌های بوستان‌ها نیز بهسازی شده تا مردم بتوانند در شرایط بهتری اقامه نماز کنند.

    سقائیان‌نژاد ادامه داد: ۱۷۰ آبنما در شهر داشتیم که عمده آن‌ها از مدار خارج شده بود و امروز عمده آن‌ها ایمن سازی شده و فعال شده است.

    وی با تاکید بر تحقق ۱۰۱ درصدی بودجه سال ۹۵ شهرداری بیان کرد: در سال ۸۸ شهرداری قم به تحقق ۹۳ درصدی با استفاده از اوراق مشارکت رسید ولی خوشبختانه سال گذشته هیچ وامی اخذ نشد.

    شهردار قم با تاکید بر تهاتر ۸۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری گفت: هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی داشتیم که با حمایت مسوولان ۷۰۰ میلیارد از بدهی دولت به شهرداری تثبیت و تخصیص داده شد.

    وی به حمایت نمایندگان مردم و رئیس مجلس، استاندار و مسوولان استان برای تعیین تکلیف بدهی دولت به شهرداری خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه دولت در سال ۹۵ اوراق دو ساله خزانه بابت این بدهی‌ها به شهرداری داده شد.

    سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه بودجه سال ۹۶ با افزایش ۶۴ درصدی قریب به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است گفت: این بودجه به غیر از ۲ هزار میلیارد تومان فاینانس خط اول و دوم مترو است.

    وی گفت: در همین ماه قریب به ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در قم کلنگ زنی می‌شود که شرایط ویژه‌ای را در شهر ایجاد می‌کند.

    شهردار قم به تکمیل رینگ سوم ترافیکی شهر اشاره کرد و افزود: فاز دوم بلوار آیت‌الله بروجردی تکمیل شده و فاز سوم نیز تا خردادماه افتتاح خواهد شد.

    وی ساماندهی رینگ‌های ترافیکی شهر را مورد توجه قرار داد و افزود: تقاطع شهرک قدس و تقاطع میدان ولیعصر نیز برای تسهیل ترافیکی به زودی کلنگ‌زنی می‌شود.

    سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه بلوار کبیری، کریمی تا بلوار آیت‌الله بروجردی قبل از نیمه شعبان افتتاح می‌شود افزود: نزدیک به ۱۴ مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی در همین ماه کلنگ‌زنی خواهد شد که ۶ مورد با همکاری کمیته امداد و سپاه خواهد بود.

    وی به وضعیت سرمایه‌گذاری در شهر قم اشاره کرد و گفت: وضعیت قراردادی دو هتل و یک هتل بیمارستان تقریباً تکمیل و در مرحله طراحی در بلوار پیامبر اعظم است.

    شهردار قم به اقدامات حوزه مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: پرونده‌های حقوقی شهرداری قوام خوبی پیدا کرده و هرسال جریمه‌های سنگینی براساس شکایت ارگان‌های مختلف داشتیم که این مساله نیز تا بخش زیادی رفع شده است.

    وی به تدوین اطلس نیازمندی‌های محلات قم اشاره کرد و افزود: سال ۹۶ با تکمیل روند کنترل پروژه و اطلس محلات اقدام ویژه‌ای در راستای حرکت برنامه‌محور صورت خواهد گرفت.

    سقائیان‌نژاد گفت: برای ماندگاری زائر در شهر نیز چندین پروژه در دستور کار داریم که از آن جمله آکواریوم، باغ پرندگان، تله سیژ و تله کابین است.

    وی ادامه داد: اجرای پروژه دریاچه مصنوعی در باغ غدیر برای جمع‌آوری آب‌های سطحی پردیسان را در دستور کار داریم.

    شهردار قم گفت: شهربازی بزرگ قم نیز یکی از برنامه‌های ما در آینده در بوستان غدیر است.

    وی با تاکید بر اینکه نقطه ضعف شهر قم در حوزه بافت فرسوده است گفت: به دنبال این هستیم که مشارکت ملی را جذب کرده تا بتوانیم مدیریت واحدی برای رفع مشکل بافت فرسوده داشته باشیم.

    سقائیان‌نژاد سه خیابان کارگر، شهید فهیمی و جمهوری را جزو معضلات گذشته شهر قم دانست و گفت: خیابان جمهوری تا میدان امام حسین به زودی به اتمام خواهد رسید و خیابان‌های کارگر و فهیمی نیز برای تکمیل تا پایان سال در دستور کار است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.