[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهمن ماه سال ۹۵ بود که پروژه احداث شهرک سلامت خاتم قم با وسعت ۱۰۰ هکتار و زیر بنای تقریبی ۶۵۰ هزار مترمربع با محوریت بیمارستان هزار تختخوابی مراحل اجرایی خود را در قم آغاز کرد تا این مجموعه به عنوان یکی از بزرگترین بیمارستان‌های کشور مطرح باشد. در این […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهمن ماه سال ۹۵ بود که پروژه احداث شهرک سلامت خاتم قم با وسعت ۱۰۰ هکتار و زیر بنای تقریبی ۶۵۰ هزار مترمربع با محوریت بیمارستان هزار تختخوابی مراحل اجرایی خود را در قم آغاز کرد تا این مجموعه به عنوان یکی از بزرگترین بیمارستان‌های کشور مطرح باشد.

در این مجموعه سه هدف آموزشی، خدماتی – رفاهی و درمانی – سلامتی دنبال می‌شود و بخش‌هایی از جمله باغ گیاهان دارویی و اورژانس هوایی نیز پیش بینی شده و قرار است هتل ۵ ستاره‌ای نیز در همجواری این بیمارستان ساخته شود تا خدمات گردشگری، سلامت و اسکان کادر درمانی و آموزشی را ارائه دهد.

بنابر آنچه که مسئولان بیمارستان خاتم عنوان داشته‌اند، قرار است این مجموعه بیمارستانی به بزرگترین مرکز تخصصی درمان سرطان کشور تبدیل شود و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های پزشکی مرتبط که در سایر نقاط کشور وجود ندارند در این بیمارستان فراهم آید که در این صورت بسیاری از بیماران، بی نیاز از سفر به خارج از کشور برای طی مراحل درمان خواهند بود.

گفته شده بیمارستان هزار تختخوابی خاتم قم ضمن کاربری‌های درمانی، کاربری آموزش عالی با تأسیس دانشگاه علوم پزشکی و ظرفیت پذیرش سالانه ۳ هزار دانشجو را نیز خواهد داشت.

نوع سازه بیمارستان هزار تختخوابی خاتم قم اسکلت فلزی است که دارای هسته بتنی نیز می‌باشد و طراحی آن بر اساس آخرین استانداردهای روز اروپا انجام گرفته که در ۶ طبقه به همراه دو طبقه زیرزمین در حال احداث است.

نوع طراحی و سازه‌های بیمارستان به نحوی‌است که در حین و بعد از زلزله بدون وقفه به عملیات خود ادامه می‌دهد و در برابر زلزله کاملاً ایمن است.

این بیمارستان شامل سه بلوک بوده و طراحی آن بر اساس بیمارستان سبز و روش درمانی بر اساس آخرین تجربیات جهانی به روش کلینیک غیر متمرکز شکل گرفته‌است.

طرح این پروژه در دهمین کنفرانس ملی سازه و فولاد به عنوان طرح برتر فولادی سال ۱۳۹۸ انتخاب شد.

بیمارستان خاتم، دارای بخش‌های قلب و عروق، گوارش، ژنیکولوژی و زایمان، کودکان، ریه و بیماری‌های تنفسی، داخلی، مغز و اعصاب، غدد، ارتوپدی و تروما به همراه اتاق‌های جراحی، اورژانس، آندوسکوپی، آزمایشگاه، تصویربرداری، فیزیوتراپی، مراقبت‌های ویژه، دیالیز، کلینیک مراقبت‌های پس از جراحی، پزشکی هسته‌ای و پرتودرمانی خواهد بود و با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی؛ ۶۰ درصد ظرفیت این بیمارستان با تعرفه دولتی فعالیت خواهد کرد.

سازه ساختمان بیمارستان هزار تختخوابی خاتم قم با زیربنای ۲۰۰ هزار مترمربع با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد رو به اتمام است.

[ad_2]