استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: نامه امام علی(ع) به مالک اشتر به عنوان عالی ترین منشور حکومتی در سازمان ملل بایگانی شده است.

به گزارش شهرکریمه ، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از نیروهای سپاه پاسداران با اشاره به ضرورت آشنایی با قرآن اظهار کرد: افراد باید با کتاب‌های قرآن و نهج البلاغه آشنا باشند و براساس قرآن انسان نباید در برابر دشمن خاموش باشد، بلکه باید حرکت کند.

وی ادامه داد: در سوره توبه مطالب زیادی در خصوص جهاد آمده است و مسلمانان باید براساس آیات قرآن آمادگی فکری، اطلاعاتی، روحی و تجهیزاتی خودشان را در برابر دشمنان تقویت کنند و مسلمانان باید همیشه در برابر دشمنان مجهز باشند و ساکت نباشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: برخی در صدر اسلام بهانه می‌آورند که هوا گرم است تا در جهاد شرکت نکنند، قرآن پاسخ داده است که آتش جهنم گرمتر از گرمای دنیا است و این کتاب آسمانی مردم را به شرکت در جهاد و حرکت به سوی دشمنان دعوت کرده است.

آیت‌الله نوری همدانی کفار را دشمن مسلمانان دانست و تصریح کرد: منافقین هم با مسلمانان دشمنی دارند و باید مراقب منافقین باشیم، صهیونیست‌ها هم جزو دشمنان اصلی مسلمانان هستند.

وی ادامه داد: مومنین باید بدانند که همیشه دنیای کفر و صهیونیستم در برابر آن‌ها صف آرایی می‌کند و کفار و صهیونیست‌ها جزو دشمنان اصلی مومنین هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در صدر اسلام دو دولت قوی در برابر مسلمانان قرار گرفتند و آن دو دولت، روم و ایران بود، رسول اکرم(ص) در صدر اسلام در جنگ تبوک در برابر روم شرکت کرد تا اسلام نوپا باقی بماند و سلطان روم نتواند که اسلام را از بین ببرد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به جنگ تبوک اظهار کرد: مسلمانان برای شرکت در این جنگ مسیر طولانی را پیمودند، اما برخی از افراد با تخلف از دستور رسول اکرم(ص) در جنگ تبوک شرکت نکردند، البته افراد مسلمان شجاع زیادی در این جنگ حضور داشتند.

وی ادامه داد: در جنگ تبوک، روم عقب نشینی کرد و درگیری نظامی رخ نداد، رسول اکرم(ص) در جنگ تبوک نشان داد که نباید در برابر دشمن عقب نشینی کرد، رسول اکرم(ص) پس از پایان جنگ تبوک به مردم دستور داد که با افرادی که از حضور در این جنگ تخلف کردند، صحبت نکنند تا اینکه آن افراد با تضرع به خداوند توبه کردند و خدا توبه آن‌ها را پذیرفت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: خداوند افراد را مایوس نمی‌کند و اگر افرادی توبه واقعی داشته باشند، خداوند توبه آن‌ها را قبول خواهد کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت مهاجرت برای طلب علم اظهار کرد: باید افرادی با هجرت از شهرهای مختلف در حوزه‌های علمیه حضور پیدا کنند و پس از آموختن تعالیم دین اسلام، این تعالیم را به مردم آموزش بدهند.

وی ادامه داد: کتاب نهج البلاغه دارای ابعاد مختلفی است و مردم باید هر چه بیشتر با این کتاب آشنا شوند، کتاب نهج البلاغه دارای سه قسمت خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت ها است و امام علی(ع) حدود پنج سال بر مردم حکومت کرد و این امام معصوم نامه‌های زیادی را به کارگزاران خود نوشت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: نامه امام علی(ع) به مالک اشتر به عنوان عالی ترین منشور حکومتی در سازمان ملل بایگانی شده است و جرج جرداق از نویسندگان مسیحی لبنان در خصوص نهج البلاغه کتاب‌هایی را نوشت.

آیت‌الله نوری همدانی کشور ایران را در زمان گذشته بسیار وسیع دانست و تصریح کرد: به دلیل حاکمیت برخی از پادشاهان ناتوان و فاسد بسیاری از مناطق در طول تاریخ از این کشور جدا شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از افراد می‌گویند که تنها به نماز بپردازید و کاری به سوریه و فلسطین نداشته باشید، این تفکر همچون تفکر خوارج است، خوشبختانه رزمندگان اسلام هوشیار هستند، انقلاب اسلامی ایران مقدمه ظهور امام زمان(عج) است و اگر کسی با این نیت در نظام اسلامی خدمت کند، ثواب خواهد برد.