×
×

تأثیر شهید آوینی در شکوفایی استعداد نویسندگان انقلابی

  • کد نوشته: 14481
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری پایگاه خبری شهرکریمه، حسن طاهری، استاد نویسندگی مطبوعاتی در نشست سالانه باشگاه نویسندگان پایگاه خبری شهرکریمه که در سالن جلسات این خبرگزاری برگزار شد، با اشاره به تأثیر شهید آوینی در شکوفایی استعداد نویسندگان انقلابی و حوزوی اظهار داشت: شهادت مرتضی آوینی، جرقه و انفجاری بود […]

    تأثیر شهید آوینی در شکوفایی استعداد نویسندگان انقلابی
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری پایگاه خبری شهرکریمه، حسن طاهری، استاد نویسندگی مطبوعاتی در نشست سالانه باشگاه نویسندگان پایگاه خبری شهرکریمه که در سالن جلسات این خبرگزاری برگزار شد، با اشاره به تأثیر شهید آوینی در شکوفایی استعداد نویسندگان انقلابی و حوزوی اظهار داشت: شهادت مرتضی آوینی، جرقه و انفجاری بود که باعث شد تا بچه‌های انقلابی و رزمنده با عرق و علاقه‌های مذهبی و سیاسی به دنیای نوشتن ورود پیدا کرده و رسانه را بشناسند.

    جهات کلی و جزیی سبک نگارش

    استاد نویسندگی مطبوعاتی ادامه داد: قلم‌های شناخته شده، سبک‌های نگارشی و سیاق‌های نوشتاری به راحتی از یک جهت کلی و دو جهت جزیی به قلم‌های سیاسی و دینی با مدل طلبگی تعریف می‌شوند.

    وی در ادامه به تفاوت نوع قلم و نگارش حوزویان و دانشگاهیان اشاره کرد و ابراز داشت: اگر از دو جماعت علمی حوزوی و دانشگاهی دعوت به نوشتن کنیم، تشخیص قلم نویسنده به راحتی از آغاز و پایان متون آنها مشخص خواهد بود،

    طاهری بیان کرد: تفاوت‌ها و تمایزات نگارش طلبگی با دیگر اقشار عموما مربوط به رسوب و تأثیر قاعده، اسلوب‌ها و شکل‌های بیانی و منبری ما در نوع نگارش است.

    وی با بیان این که استنادات منبری، بیشتر متوجه مقبولات و مشهورات و عناصر موجود در منطق است، گفت: منبر از سلسله ملاحظاتی برخوردار است که معمولا نویسندگی آن ملاحظات را برنمی‌تابد.

    تفاوت‌ نقل قول منبری و هنری و آثار آن

    استاد نویسندگی مطبوعاتی با اشاره به تفاوت‌ نقل قول منبری و هنری در آثار داستانی، نمایشی رسانه‌ای بیان کرد: اگر هرکدام از زوایای موجود در آثار نمایشی منبری و هنری را ملاحظه کنید، متوجه تفاوت‌ بیان حوزوی و منبری با یک نوشتار یا بیان هنری، ادبی و رسانه‌ای خواهید شد.

    وی در ادامه به آسیب‌های نگارش مارک‌دار اشاره کرد و گفت: دایره مخاطبان نوشته‌های مارک‌دار و دارای صبغه‌ خاص محدود به جامعه هدف آن‌ها خواهد بود.

    طاهری تأکید کرد: به صورت عمیق باید به این نکته توجه شود که فرآیندها و فناوری‌های جدید در حوزه رسانه و نوشتارهای تولیدی رسانه‌ای، صدای نویسنده را محدود به مسجد، حوزه و منبر نخواهد کرد، به طوری که گاهی نوشتار شما به عنوان مبلغ، محقق یا نویسنده حوزه دین، مورد استناد رسانه‌‌ها و شبکه‌های خارج از کشور قرار می‌گیرد.

    وی با بیان این که یکی از خواص دنیای رسانه، شیشه‌ای شدن زندگی است، اظهار داشت: بعد از ورود به این عرصه، امکان پنهان‌سازی هیچ بعدی از زندگی وجود ندارد و صرف ابراز عقیده در صفحات توییتر، بارگزاری عکس در اینستاگرام و نگارش کامنت‌ در فیس‌بوک نشان دادن و اشتراک‌گذاری درون خود با جهان پیرامون خواهد بود.

    استاد نویسندگی مطبوعاتی افزود: این جهان پیرامونی هزار فرقه مختلف در جهان هستند که می‌تواند ۱۲۰ میلیون فالوور یک خواننده خاص باشد یا فلان بازیگر که می‌توانند شما را رصد کرده و ببینند؛ بنابراین باتوجه به رصد جهانی مطالب رسانه‌ای بایستی این ملاحظه را در نظر گرفت که در جهانی شیشه‌ای زندگی می‌کنید./۸۷۶/پ۲۰۲/س

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.