به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در سلسله مباحثی تحت عنوان «درس‌هایی از نهج‌البلاغه» عنوان داشته هست: رهبران دینی، توجه مربیان و دست‌اندرکاران تربیتی دینی را به این نکته با اهمیت جلب کرده‌اند که در فعالیت خود، جوانان را […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در سلسله مباحثی تحت عنوان «درس‌هایی از نهج‌البلاغه» عنوان داشته هست: رهبران دینی، توجه مربیان و دست‌اندرکاران تربیتی دینی را به این نکته با اهمیت جلب کرده‌اند که در فعالیت خود، جوانان را کانون قرار دهند و برای آنان سرمایه‌گذاری ویژه انجام دهند و برنامه ویژه برای آنان تدارک نگاه کنند.
آن بزرگواران این نکته اصولی را به شکل‌های گوناگون به گوش متولیان رسانده‌اند؛ گاهی مستقیماً به تربیت دینی جوانان توصیه کرده‌اند، گاهی از تجربه خود در این زمینه حرف گفته‌اند و گاهی حضور چشم‌گیر جوانان را در عرصه‌های ایمانی برشمرده‌اند.
فرمود: شما زیادتر به جوان‌ها توجه کنید؛ زیرا جوانان به هر خیر و خوبی شتابان‌ترند.

تأکید به تربیت جوان در سیره اهل‌بیت(ع)

رسول اکرم(ص) در مورد تجربه تربیت دینی خود چنین گفته هست: «اوصیکُمْ بِالشُّبّانِ خَیْرا فَاِنَّهُمْ اَرَقُّ اَفـْئِدَهً اِنَّ اللّه َ بَعَثَنى بَشیرا وَ نَذیرافَحالَـفَنِى الشُّبّانُ وَ خالَفَنِى الشُّیوخُ؛به شما در مورد نیکی کردن به جوانان توصیه می‌کنم؛ زیرا آن‌ها دلی رفیق‌تر و قلبی فضیلت‌پذیرتر دارند. جوانان سخنانم را قبول کردند و با من پیمان محبت بستند؛ ولی پیروان از قبول دعوت‌ام امتناع کردند و مخالفت‌ام برخاستند.
قرآن‌کریم داستانی همانند را نیز در مورد ایمان جوانان به حضرت موسی بن عمران(ع) بیان می‌کند. زمانی‌که حضرت موسی(ع) به امر خدا قیام کرد و مردم را به آیین حق دعوت کرد، جز جمعی از فرزندان طایفه بنی‌اسرائیل، یعنی نوبالغان و جوانان، کسی از پدران و بزرگ‌ترها به او ایمان نیاورد. آنان از بیم فرعون، از ایمان به موسی امتناع کردند.««فَمَا آمَنَ لِمُوسَىٰ إِلَّا ذُرِّیَّهٌ مِنْ قَوْمِهِ عَلَىٰ خَوْفٍ مِنْ فِرْعَوْنَ وَمَلَئِهِمْ أَنْ یَفْتِنَهُمْ؛درنهایت کسی به موسی ایمان نیاورد، مگر فرزندانی(جوانای) از طایفه وی در حالی‌که بیم داشتند از آن که هرگز فرعون و سران آنان به وی آزار رسانند».

انتهای پیام