×
×

تامین مسکن ارزان و مناسب برای کارگران در اولویت است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 33742
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حسن صبوری عصر شنبه در دومین جلسه شورای تأمین مسکن استان قم که در محل سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه یازده هزار و ۷۳۹ نفر در استان قم برای مرحله دوم طرح اقدام ملی ثبت‌نام نموده‌اند که در روزهای اخیر از سوی شرکت […]

    تامین مسکن ارزان و مناسب برای کارگران در اولویت است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حسن صبوری عصر شنبه در دومین جلسه شورای تأمین مسکن استان قم که در محل سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه یازده هزار و ۷۳۹ نفر در استان قم برای مرحله دوم طرح اقدام ملی ثبت‌نام نموده‌اند که در روزهای اخیر از سوی شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر پیامک برای آن‌ها ارسال‌شده است.

    مدیر کل راه و شهرسازی استان قم افزود: شهر جدید امیرکبیر که به عنوان نخستین شهر جدید ویلایی در کشور شناخته شده است در محور بزرگراهی قم – اراک و در ۷۰ کیلومتری قم قرار دارد که واحدها به صورت ویلایی یک طبقه با متراژ ۳۰۰ متر زمین و ۱۰۰ متر بنا احداث خواهد شد.

    وی افزود: پس از پالایش و اولویت‌بندی تعداد ۱۲۵۰ نفر سهم استان قم امکان ادامه کار خواهند داشت با پایان پالایش نهایی متقاضیان مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن و احصای تعداد ریزش‌ها، در شهریورماه تا سقف ۴۴۰۰ نفر ثبت‌نام تکمیلی و جبرانی انجام خواهد شد.

    صبوری با اشاره به اینکه ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن استان قم در سال گذشته در فاز اول تعداد ۴۴۰۰ نفر و در فاز دوم بالغ بر ۱۱ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: در فاز نخست ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در قم از میان ۴ هزار و ۴۰۰ نفر متقاضی و ثبت‌نام کننده، تعداد ۲۸ نفر در انتظار دریافت استعلام، یک هزار و ۲۵۳ نفر در انتظار تأیید استعلام و هم‌چنین ۹۲۰ نفر در انتظار بررسی و ۲۶۹ نفر رد درخواست شده‌اند.

    به گفته این مسئول، در جلسه شورای تأمین مسکن استان، برآورد اولیه قیمت هر واحد مسکونی طرح اقدام ملی بر اساس قیمت فهرست بها متری دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تصویب شد اما قیمت نهایی بر اساس قیمت تمام‌شده و به‌روز محاسبه خواهد شد.

    صبوری گفت: اولویت استان ایجاد ظرفیت در شهر قم و شهرهای اطراف است، اما با توجه به‌احتمال افزایش شهرستان‌های استان قم، امکان ایجاد ظرفیت در شهرهای دیگر استان نظیر کهک، قنوات و جعفریه وجود دارد.

    مدیرکل راه و شهرسازی بیان کرد: تأمین مسکن مناسب و ارزان‌قیمت برای کارگران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بر این اساس از سوی دبیرخانه، ساخت و تولید مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی ویژه کارگران مستقر، به شورای تأمین مسکن پیشنهادشده است و در آینده در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.