دبیرکل حزب الله از اهتمام مراجع تقلید قم در خصوص مسائل و تحولات بین المللی تقدیر و تشکر کرد و خواستار گسترش همکاری بین حوزه علمیه قم و حزب الله لبنان در عرصه‌های مختلف شد. به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی معاون بین الملل حوزه‌های علمیه […]

دبیرکل حزب الله از اهتمام مراجع تقلید قم در خصوص مسائل و تحولات بین المللی تقدیر و تشکر کرد و خواستار گسترش همکاری بین حوزه علمیه قم و حزب الله لبنان در عرصه‌های مختلف شد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی معاون بین الملل حوزه‌های علمیه در سفر به لبنان با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

سید حسن نصرالله در این دیدار از اهتمام مراجع تقلید قم در خصوص مسائل و تحولات بین المللی تقدیر و تشکر کرد و حضور بهنگام مراجع در تحولات جهانی را که از طریق موضع‌گیری و صدور بیانیه انجام می‌گیرد و همچنین حمایت ایشان از اندیشه مقاومت را ستود.

در این دیدار صمیمی که سه ساعت به طول انجامید طرفین بر ضرورت همراهی و همکاری بیشتر پیرامون نقد اندیشه تکفیر و همگرایی پیروان مذاهب اسلامی و همکاری همه کشورهای اسلامی در این راستا بحث و تبادل نظر کردند.

ضرورت تبیین و ترویج اسلام اعتدالی و عقلانی و زدودن شبهات که تکفیری‌ها در دنیای شرق و غرب بر چهره اسلام نشانده‌اند، از دیگر محورهای گفت‌وگو در نشست میان معاون بین الملل حوزه و دبیرکل حزب الله بود.

گسترش همکاری بین حوزه علمیه قم و حزب الله لبنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، دینی و انقلابی نیز در این دیدار مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی در سفر به لبنان، علاوه بر دیدار با دبیرکل حزب الله، با آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان دیدار کرد و در جمع اعضای شورای مرکزی تجمع علماء مسلمین لبنان و شورای رهبری جبهه عمل اسلامی این کشور حاضر شد.