×
×

تاکید صندوق بین المللی پول بر توسعه اقتصاد دیجیتال در جهان- . – اخبار شهرکریمه

  • کد نوشته: 31153
  • [ad_1]  به گزارش خبرنگار شهرکریمه به نقل از بیزینس تودی، رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت بزرگترین برندگان بحران همه گیری ویروس کرونا اقتصاد دیجیتال و تامین کنندگان تجارت اینترنتی و خدمات آموزشی اینترنتی بوده اند.  کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت شرکت های بزرگ فناوری به خاطر وابستگی بالا به سیستم های آنلاین در […]

    تاکید صندوق بین المللی پول بر توسعه اقتصاد دیجیتال در جهان- . – اخبار شهرکریمه
  • [ad_1]

     به گزارش خبرنگار شهرکریمه به نقل از بیزینس تودی، رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت بزرگترین برندگان بحران همه گیری ویروس کرونا اقتصاد دیجیتال و تامین کنندگان تجارت اینترنتی و خدمات آموزشی اینترنتی بوده اند.

     کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت شرکت های بزرگ فناوری به خاطر وابستگی بالا به سیستم های آنلاین در بحبوحه قرنطینه ها و تعطیلی های ناشی از شیوع ویروس کرونا، سود کرده‌اند و باید دسترسی به اقتصاد دیجیتال را برای همه فراهم کنند. وی گفت این بحران در حال نابود کردن اقتصاد جهان است ولی اگر منابع مالی به درستی تخصیص داده شوند ، فرصتی است برای حل نابرابری های موجود و سایر اولویت ها مثل تغییرات جوی.

    وی گفت:« من امیدوارم رهبران شرکت‌های فناوری از این فرصت برای نشان دادن سرمایه گذاری مسئولانه و رفتار مسئولان استفاده کنند. برندگان بزرگ همه گیری ویروس کرونا اقتصاد دیجیتال و فراهم کنندگان تجارت و خدمات آموزشی دیجیتال بوده اند».

     وی بدون اشاره به هیچ شرکت خاصی تاکید کرد شرکت های دیجیتال باید به نحوی عمل کنند که به نفع همه افراد و کل جامعه باشد. بسیار اهمیت دارد که متوجه شویم آیا تفاوتی در دسترسی ما به اینترنت و اقتصاد دیجیتال وجود دارد یا نه.

     جورجیوا گفت این خطر وجود دارد که بحران کرونا و آسیب اقتصادی ناشی از آن، نابرابری در دنیا را افزایش دهد و دولت ها باید اقداماتی جهت کاهش این خطرات انجام دهند. هزینه دولت ها برای سرپا نگه داشتن شرکت ها و جلوگیری از بیکار شدن کارکنان آنها به رهایی از این بحران کمک می کند.

     وی تاکید کرد در بهترین شرایط بهبود اقتصادی از نیمه دوم ۲۰۱۳ آغاز می‌شود و تنها شاهد یک بهبود نسبی در ۲۰۲۱ خواهیم بود. این بحران فرصتی برای دولت‌هاست تا بر محرک های رشد دوست دار طبیعت سرمایه‌گذاری کنند. قیمت پایین نفت هم به دولت ها این امکان را می دهد تا یارانه های مضر انرژی را بردارند. این اقدام هزینه های دولت را در شرایط افزایش بدهیکاهش می دهد.

     انتهای پیام/۳۰۵

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.