عباس حلوائی‌زاده امروز  در خصوص برنامه آسفالت‌ریزی در سطح شهر قم اظهار کرد: شهرداری قم هر ساله بودجه‌ای را برای این کار مصوب می‌کند و برنامه‌ریزی برای آسفالت‌ریزی در سال ۹۵ از سال گذشته آغاز شد. اوج کار ما در این حوزه در فصل‌های بهار و تابستان است و ما رکورد خوبی را امسال در […]

عباس حلوائی‌زاده امروز  در خصوص برنامه آسفالت‌ریزی در سطح شهر قم اظهار کرد: شهرداری قم هر ساله بودجه‌ای را برای این کار مصوب می‌کند و برنامه‌ریزی برای آسفالت‌ریزی در سال ۹۵ از سال گذشته آغاز شد. اوج کار ما در این حوزه در فصل‌های بهار و تابستان است و ما رکورد خوبی را امسال در آسفالت معابر شهر قم داشتیم.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم ادامه داد: شهرداری قم امسال تاکنون با صرف ۱۴۰ هزار تن آسفالت، ‌یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع از خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی شهر قم به خصوص بافت فرسوده و محلات کم‌برخوردار را آسفالت کرده است.

وی افزود:‌ آسفالت‌ریزی شهرداری قم در مناطق هشت گانه شهر صورت گرفت و مردم آثار این کار را در سطح شهر مشاهده می‌کنند و ما برنامه داریم که تا پایان سال حدود ۲۴۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر قم ریخته شود و برنامه‌ریزی این کار انجام شده است.

حلوائی‌زاده در خصوص ارتقای کیفی آسفالت در سطح شهر قم گفت: ما علاوه بر بحث کمیت به دنبال ارتقای کیفیت آسفالت در شهر قم هستیم تا رضایت شهروندان را در این خصوص جلب کنیم. ما مشاور نظارت کارگاهی گرفتیم که به صورت روزانه بحث پخش آسفالت در سطح شهر قم را رصد می‌کند و بر روند تولید و ارائه آسفالت در شهر نظارت می‌شود و کنترل کیفی را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم ادامه داد: شهر قم هزینه هنگفتی را بابت تولید آسفالت می‌دهد، اکنون عمر آسفالت در شهر حدود پنج سال است که با کنترل کیفیت به دنبال بالابردن عمر آسفالت هستیم و بسترسازی برای ارتقای کیفیت آسفالت قم شروع شده است.

وی افزود: ما اکنون با هماهنگی با سازمان توسعه و عمران شهرداری قم در حال رایزنی هستیم تا علاوه بر معدن رودخانه‌ای که داریم، یک معدن کوهی هم انعقاد پیمان و خریدش انجام بشود تا یک ثبات نسبی در بازه طولانی در بحث آسفالت داشته باشیم و دوام و ماندگاری آسفالت که دغدغه مردم است،‌ اتفاق بیفتد.

حلوائی‌زاده با اشاره به برنامه‌های آموزشی شهرداری قم گفت: ‌ما در بحث آسفالت برنامه آموزشی پرسنل، مهندسین و اکیپ‌های پخش آسفالت را شروع کردیم. همچنین با همکاری سازمان توسعه و عمران کارگاه آسفالت SMA را در شهر قم برگزار کردیم. بیشترین کاربرد این آسفالت در بزرگراه‌ها و مکان‌های پرترافیک است.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم ادامه داد: آموزش آسفالت SMA را مطرح کردیم تا پتانسیل کارخانه آسفالت قم را به مرحله ظهور برسانیم. همزمان هم آموزش پرسنل و ارتقای ناوگان حمل و نقل آسفالت هم در دستور کار شهرداری قم است تا آسفالت در شهر ارتقای کیفی پیدا کند و رضایت شهروندان در این خصوص جلب شود.