[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه خداوند از علما عهد و پیمان گرفته که در مقابل ظلم ظالم و حق کشی مظلوم سکوت نکنند، افزود: امروز وظیفه علما رساندن حرف مردم به گوش […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه خداوند از علما عهد و پیمان گرفته که در مقابل ظلم ظالم و حق کشی مظلوم سکوت نکنند، افزود: امروز وظیفه علما رساندن حرف مردم به گوش مسئولان است، اگرچه رسانه منعکس نمی‌کند و حتی اگر به گوش مسئولان برسد عمل نمی‌کنند، اما علما با اطلاع دادن به مردم نشان می‌دهند حوزه و رهبری به فکر آنها هستند و مشکلات آنها را می‌دانند.

وی تصریح کرد: متأسفانه مشکلات در تحریم گره خورده است و با وجود اینکه مردم به مدت چهل سال در برابر تحریم مقاومت کرده‌اند اما مسئولان باید بدانند که تبعیض و بی‌عدالتی موجب ناراحتی مردم می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: اینکه یک نفر ده‌ها میلیون حقوق بگیرد و دیگری حقوق مختصر دریافت کند امری درست نیست.

وی بیان کرد: اگر تخصص نیز در میزان دستمزد ملاک است اما کارگری که زحمت می‌کشد و از جان خود مایه می‌گذارد نیز باید حقوقش افزایش یابد.

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر لزوم تلاش مسئولان برای رفع مشکلات افزود: مسئولان نباید دست روی دست بگذارند تا مشکلات بزرگ شوند و خسارت و تخریب ایجاد کند و موجب زحمت مردم بشود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مسئولی که خودش در رفاه باشد درد مردم را نمی‌فهمد، افزود: باید سطح زندگی مسئولان هم سطح مردم ضعیف جامعه باشد تا بتوانند درد مردم را درک کنند.

وی بیان کرد: عده‌ای تذکر و بیان مشکلات را سیاه‌نمایی می‌دانند در حالی که خدمات نظام و انقلاب نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست.

[ad_2]