[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر دوشنبه در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، بیان کرد: جهاد در اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است. وی با بیان اینکه منافقین با بهانه‌های مختلف از حضور در جنگ خودداری می‌کردند، افزود: یکی از بهانه‌های منافقین […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر دوشنبه در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، بیان کرد: جهاد در اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه منافقین با بهانه‌های مختلف از حضور در جنگ خودداری می‌کردند، افزود: یکی از بهانه‌های منافقین این بود که ما را به جنگ نبرد تا درگیر فتنه نشویم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به گناه کار بودن فردی که در جهاد شرکت نمی‌کند، افزود: منافقین در جبهه با وجود اینکه به محاصره اقتصادی می‌پرداختند باز هم ادعای ایمان داشتند.

وی ناراحتی از پیروزی و خوشحالی از شکست مسلمانان را نشانه منافق بودن دانست و افزود: رسانه‌های خارجی از کسب موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مسائل مختلف ناراحت و عصبانی می‌شوند که این نشان دهنده کینه ورزی آنهاست.

آیت الله سبحانی ادامه داد: رسانه‌های خارجی از وقوع سیل در ایران با خرسندی یاد کردند اما هیچ گزارشی از ساماندهی سیل زدگان و کمک به آنها ارائه ندادند.

وی افزود: دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی گسترده‌ای داشته‌اند و نقشه‌های بسیاری در این زمینه کشیده‌اند اما هیچ گاه به اهداف خود نمی رسند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم رفع مشکلات موجود در کشور افزود: لازم است نسبت به رفع مشکلات موجود در کشور اقدامات لازم انجام گیرد تا دشمنان از این مشکلات خوشحال نشوند و علیه کشور سخن پردازی نکنند.

وی با اشاره به لزوم اعتقاد به قضا و قدر افزود: خداوند همیشه به صلاح انسان عمل می‌کند و مهم آخرت ماست که باید توشه مناسبی در دنیا برای آخرت جمع آوری کنیم.

آیت الله سبحانی افزود: محاصره اقتصادی یکی از حربه‌های دشمن برای مقابله با کشور است.

وی با اشاره به اقدامات شوم ترامپ علیه ایران افزود: تحریم و فتنه‌گری آمریکا در امتداد فتنه‌گری و تحریم‌های دشمنان علیه پیامبر اکرم (ص) در صدر اسلام است.

[ad_2]