مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: حضور بانوان در عرصه تحصیل علوم دینی امروز به عنوان یک اصل پذیرفته شده است و بسیاری از مراجع تقلید برای توسعه آن وجوهات اختصاص می دهند به گزارش شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی عصر دوشنبه در دیدار رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در […]

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: حضور بانوان در عرصه تحصیل علوم دینی امروز به عنوان یک اصل پذیرفته شده است و بسیاری از مراجع تقلید برای توسعه آن وجوهات اختصاص می دهند

به گزارش شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی عصر دوشنبه در دیدار رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در قم تصریح کرد: حضور پرشور خواهران طلبه در بخش های مختلف از برکت های نظام اسلامی است و امروز بیش از ۵۰۰ مدسه علمیه خواهران در کشور فعالیت می کند.
وی بیان کرد: تربیت بیش از ۸۰ هزار طلبه خواهر و بهره مندی از هفت هزار استاد علوم دینی از میان بانوان از جمله موفقیت های مرکز مدیریت های حوزه علمیه خواهران است.
وی ادامه داد: بیش از چهار هزار خواهر به عنوان کادر اجرایی مدیریت حوزه های علمیه خواهران را در سراسر کشور برعهده گرفته اند و این نهاد امروز به شبکه و قطب مهم تولید علم و اندیشه تبدیل شده است، به نحوی که طلبه های حوزه های علمیه خواهران در بیشتر جشنواره های علمی صاحب رتبه های برتر می شوند.
جمشیدی گفت: بیشتر مدرسه های علمیه خواهران با استفاده از ظرفیت های بومی منطقه های مختلف کشور، به شیوه هیات امنایی اداره می شود و در مناطقی که اهل سنت حضور دارند، امکان تحصیل خواهران اهل سنت در این مدرسه ها فراهم است.
وی افزود: در حال حاضر حوزه علمیه خواهران ۳۲ هزار مبلغ سازمان یافته را برای انجام فعالیت های تبلیغی خود در بخش های مختلف در اختیار دارد.
وی ادامه داد: روزی که مدرسه های علمیه خواهران تشکیل شد، ۹۵ درصد استادان آنها را برادران تشکیل می دادند، اما اکنون این نسبت تغییر یافته و ۹۵ درصد استادان از میان خواهران انتخاب می شوند.
مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: حوزه علمیه خواهران بر اساس نگاه ماموریت محور، نخست به دنبال ایجاد تغییر در طلبه های در حال تحصیل خود و سپس ترویج آموزه های اسلامی در متن جامعه است.
وی افزود: حوزه علمیه خواهران با وجود اختلاف سلیقه ها با همه دولت ها ارتباط خوبی داشته است و از کمک های آنها برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز خود استفاده کرده است.
وی با اشاره به حضور پر رنگ حوزه علمیه خواهران در عرصه فضای مجازی ادامه داد: این نهاد اکنون بزرگترین مرکز تبادل داده علوم دینی را برعهده دارد و با ایجاد شبکه کوثرنت امکان حضور بیش از ۷۰ هزار استاد و طلبه خواهر را در فضای مجازی برای گسترش معارف اسلامی فراهم ساخته است.
اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در سفر به شهر مقدس قم با آیات نوری همدانی از مراجع تقلید و اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور دیدار و گفت و گو کردند، دیدار با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید و حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران از دیگر برنامه های سفر یک روزه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به قم است.
در این سفر احمد سالک، نصرالله پژمان ‌فر، فاطمه ذوالقدر، طیبه سیاوشی، احد آزادی‌ خواه، اصغر مسعودی، سید صادق طباطبایی نژاد، جعفرپور، مهدی شیخ و مصطفی ذوالقدر حضور دارند.منبع: ایرنا