[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، محسن بهشتی در آیین آغاز به‌کار نهضت ملی «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» که ظهر امروز در سالن جلسات تعاونی کشاورزی دامداران قم و حومه برگزار شد، ضمن تقدیر از انتخاب استان قم به‌عنوان میزبان این طرح ملی اظهار کرد: امیدواریم به برکت عنایت حضرت معصومه(س) این […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، محسن بهشتی در آیین آغاز به‌کار نهضت ملی «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» که ظهر امروز در سالن جلسات تعاونی کشاورزی دامداران قم و حومه برگزار شد، ضمن تقدیر از انتخاب استان قم به‌عنوان میزبان این طرح ملی اظهار کرد: امیدواریم به برکت عنایت حضرت معصومه(س) این طرح در سطح ملی با موفقیت و به شیوه مطلوب دنبال شود.

وی مطرح کرد: امروزه یکی از مباحث مهم که در توسعه پایدار مورد توجه قرار می‌گیرد موضوعات منابع طبیعی و محیط زیست است؛ تاکنون نامهربانی‌های زیادی با این حوزه‌ها شده و توسعه بی‌رویه شهرنشینی و برنامه‌نداشتن در اجرای برخی پروژه‌ها موجب تخریب منابع طبیعی شده است که جبران این تخریب‌ها باید دنبال شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم اضافه کرد: طی سال‌های اخیر به همت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و همچنین ادارات‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری کارهای قابل توجهی در سطح ملی به ویژه در سطح استان قم انجام شده که قابل تقدیر است.

وی یادآور شد: درختکاری در آموزه‌های دینی ما توصیه شده است و امیدواریم این فعالیت‌های اداره‌کل منابع طبیعی استمرار یابد تا تهدیدهای مختلف کاهش یابد و بتوانیم به سرزمین سرسبزی برسیم که این هدف دوری نیست چراکه ملت در هر عرصه‌ای وارد شدند توانستند به موفقیت برسند و در این عرصه نیز می‌توانند پیروز شوند.

بهشتی تصریح کرد: در استان قم نیز نشست‌های مختلفی با دستگاه‌های اجرایی برگزار کرده و کارهای مطلوبی انجام شده است اما حمایت‌های ملی نیز می‌تواند در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌ها تاثیرگذار باشد.

وی از فعالیت تشکل‌ها و نهادهای مردمی در استان قم یاد کرد و گفت: طرح‌های بزرگ با مشارکت مردم به نتیجه می‌رسد و امیدواریم همانند سایر عرصه‌ها که با حضور مردم به نتیجه رسیده‌ایم در عرصه منابع طبیعی نیز به نتایج مورد نظر برسیم.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳*۴۰

[ad_2]