×
×

تدوین طرح تحول در قوه قضائیه با استفاده از تجربیات سایر کشورها – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 22319
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، فرامرز عابدینی بعد از ظهر پنجشنبه در همایش فرصت‌های تحول در سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه تحول در دستگاه قضایی از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از دو دهه گذشته بر ضرورت تحول در قوه قضائیه تأکید بسیار داشته‌اند. وی اظهار داشت: طرح تحول […]

    تدوین طرح تحول در قوه قضائیه با استفاده از تجربیات سایر کشورها – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، فرامرز عابدینی بعد از ظهر پنجشنبه در همایش فرصت‌های تحول در سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه تحول در دستگاه قضایی از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از دو دهه گذشته بر ضرورت تحول در قوه قضائیه تأکید بسیار داشته‌اند.

    وی اظهار داشت: طرح تحول در قوه قضائیه با استفاده از تجربیات موفق سایر کشورها از جمله در کاهش پرونده‌های ورودی در حال تدوین است.

    رئیس مرکز مطالعات راهبردی و مدیریت تحول قوه قضائیه با بیان اینکه طرح تحول در قوه قضائیه با مشارکت ۲۷۰ قاضی و دادستان‌های سراسر کشور به‌ منظور آسیب‌شناسی در قوه قضائیه صورت پذیرفت، افزود: در اجرای طرح تحول در قوه قضائیه ۱۳ چالش کانونی شناسایی شد و از میان این چالش‌ها، هفت ابر چالش برای سند تحول قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفت.

    وی با اشاره به اینکه بر اساس این طرح باید بودجه قوه قضائیه ۲ و ۹ دهم درصد از بودجه کل کشور باشد، تصریح کرد: مشکل بزرگ دستگاه قوه قضائیه حجم بالای ورودی پرونده‌ها به این قوه است.

    عابدینی با بیان اینکه تدوین سند تحول قوه قضائیه از سال ۹۳ در دستور کار معاونت راهبری این قوه قرار گرفت، افزود: سند نهایی طرح توسط آیت‌الله رئیسی در دستور کار قرار گرفته است.

    وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اجرای طرح تحول را مهم‌تر از تدوین این طرح دانسته‌اند و بر اجرای آن در تمامی بخش‌های دستگاه قضایی تأکید داشته‌اند.

    رئیس مرکز مطالعات راهبردی و مدیریت تحول قوه قضائیه با تأکید بر اینکه نظام قضایی کشور باید به سمت تحقق عدالت علوی حرکت کند، افزود: رسیدن به این آرمان نیازمند داشتن مطالعات عمیق در مبانی‌های مختلف است.

    وی بیان کرد: آسیب‌شناسی، آینده‌پژوهی و دین‌پژوهشی قضایی رویکردهای نظری در تدوین سند تحول قوه قضائیه است.

    عابدینی با تأکید بر اینکه آینده دستگاه قضایی در دستور کار مراکز علمی کشور قرار گیرد، افزود: باید طرح تحول قوه قضائیه به‌صورت کامل اجرایی شود.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.