[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سید موسی حسینی کاشانی ظهر دوشنبه در بازدید از دستاوردهای پارک علم و فناوری قم با بیان اینکه باید زمینه معرفی و ترویج فرهنگ علم و فناوری در کشور تقویت شود، گفت: متأسفانه مزیت‌ها و دستاوردهای علم و فناوری استان به خوبی معرفی و تبیین نشده است. وی با بیان […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سید موسی حسینی کاشانی ظهر دوشنبه در بازدید از دستاوردهای پارک علم و فناوری قم با بیان اینکه باید زمینه معرفی و ترویج فرهنگ علم و فناوری در کشور تقویت شود، گفت: متأسفانه مزیت‌ها و دستاوردهای علم و فناوری استان به خوبی معرفی و تبیین نشده است.

وی با بیان اینکه باید بر اساس نیازها و ظرفیت‌های استان نسبت به ترویج و فرهنگ‌سازی علم و فناوری اقدام کرد، گفت: در تمامی فعالیت‌ها و فرایندهای مهم آموزش، پژوهش و ترویج باید همگام با یکدیگر اتفاق بیفتد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم با بیان اینکه بیش از ۲۸۰ موسسه فرهنگی و هنری در قم فعالیت می‌کند، گفت: بدون شک برخی از این مؤسسه‌ها ایده‌ها و خلاقیت‌های خوبی دارند که باید شناسایی و حمایت شوند تا بتوانند به توانمندی مالی بهتری دست یابند.

وی با تأکید بر اینکه قم در حوزه نشر پیشرو و صاحب سبک است، گفت: ۱۲۸۰ مجوز نشر در قم وجود دارد و ۴۰۰ ناشر نیز فعال هستند که برخی صاحب نوآوری و روش‌های تولیدی خلاقی هستند.

حسینی کاشانی با تأکید بر اینکه باید بخش ترویجی و فرهنگ‌سازی علم و فناوری فعال شود، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم با امضای تفاهم‌نامه عملیاتی با پارک قم تمام توان خود را برای توسعه علم و فناوری استان به کار خواهد گرفت.

در این برنامه بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم از ۲ واحد فناور نام آوران آفرینش فرد با زمینه کاری آموزش آنلاین دروس حوزوی و واحد فناور رواق هنر کریمه در زمینه مستندسازی مهندسی در جنگ بازدید به عمل آورد.

[ad_2]