[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر دوشنبه در سخنرانی که در حرم بانوی کرامت (س) برگزار و از طریق فضای مجازی منتشر شد، با تأکید بر اینکه تعصب و لجاجت استدلال را از انسان می‌گیرد، افزود: زمانی که نفس انسان بر عقلش غلبه کند نتیجه عکس می‌گیرد، همچنین نباید […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر دوشنبه در سخنرانی که در حرم بانوی کرامت (س) برگزار و از طریق فضای مجازی منتشر شد، با تأکید بر اینکه تعصب و لجاجت استدلال را از انسان می‌گیرد، افزود: زمانی که نفس انسان بر عقلش غلبه کند نتیجه عکس می‌گیرد، همچنین نباید لجاجت و تعصب را در زندگی وارد ساخت.

وی تصریح کرد: مردم برای سوزاندن حضرت ابراهیم (ع) چهل روز هیزم جمع آوری کردند به گونه‌ای که حتی برخی که بیمار داشتند، برای سوزاندن ایشان هیزم نذر کردند و آتش به اندازه‌ای زیاد بود که حضرت ابراهیم (ع) را به وسیله منجنیق در آتش انداختند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: نقل شده که خداوند پیراهنی از بهشت برای ابراهیم (ع) فرستاد و ایشان پوشیدند که این همان پیراهنی است که حضرت یعقوب (ع) نیز بر روی چشمش گذاشت و چشمانش بینا شد، همچنین در نقل دیگری آمده که زمانی که حضرت ابراهیم (ع) را بر منجنیق سوار کردند جبرائیل آمد و آتش بر ایشان گلستان شد.

وی اظهار داشت: اموری که خداوند در عالم برای امداد رسانی انجام می‌دهد گاهی از طریق سبب سازی است یعنی به وسیله‌ای فرد را حفظ می‌کند که امور عالم بیشتر بدین وسیله انجام می‌شود برای مثال تار عنکبوت که جلوی پیامبر (ص) در غار تنیده می‌شود سببی برای حفظ ایشان در برابر مشرکان بود.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: امور عالم گاهی از طریق سبب سوزی انجام می‌شود، یعنی خداوند از راه غیر طبیعی و غیر عادی کمک رسانی می‌کند که با نام امداد غیبی نامبرده می‌شود.

وی بیان کرد: در جنگ‌های صدر اسلام امدادهای غیبی بسیار بوده است به گونه‌ای که خداوند می‌فرمایند که در جنگ بدر سه هزار فرشته فرستادیم، همچنین در جنگ احزاب باد ناگهانی وزید.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه انواع امدادها را شامل امداد طبیعی و امداد غیبی دانست و افزود: خداوند قدرت امداد غیبی را دارد و در مواردی این امداد را انجام داده تا بشر بداند پی به قدرتش ببرند.

وی بیان کرد: برای بهره مندی از امداد غیبی خداوند باید ایمان، صبر و تحمل، جهاد و تلاش و همچنین استغفار را مورد توجه قرار داد.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به لزوم تلاش برای رسیدن به اهداف افزود: به هیچ وجه نباید از تلاش باز ماند که این عبارت صریح قرآن است.

[ad_2]