به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در نشست تخصصی مسئولان مدرسه ها حوزه‌های علمیه خواهران کردستان که دیروز، ۲۶ آبان ماه ماه در مدرسه ریحانه‌النبی سنندج برگزار گردید، با اشاره به اینکه قرآن در استان کردستان کانون و مورد توجه هست، […]

آموزش‌های نوینی در حوزه قرآن و حدیث در دستور کار حوزه‌های علمیه قرار دارد

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در نشست تخصصی مسئولان مدرسه ها حوزه‌های علمیه خواهران کردستان که دیروز، ۲۶ آبان ماه ماه در مدرسه ریحانه‌النبی سنندج برگزار گردید، با اشاره به اینکه قرآن در استان کردستان کانون و مورد توجه هست، اظهار کرد: در این راستا باید بودجه شایسته ای برای فعالیت‌های قرآنی در استان اختصاص یابد و در راستای حراست، تفسیر و آموزش‌های قرآنی کوشش بیشتری صورت گیرد.
وی اضافه کرد: در حوزه تعلیم قرآن، فقه و حدیث در حوزه های علمیه آموزش‌های نوینی در دستور کار هست تا اسیر تعلیم دانشگاهی و نمره مدار نباشیم و زیبایی و شیرینی کار حوزه تجلی یابد.
مهارت‌های تفسیر قرآن مورد توجه قرار خواهد گرفت
دیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه در سال‌جاری مهارت‌های تفسیر مورد توجه قرار خواهد گرفت، اعلام نمود: سال کنونی بودجه‌ای به حوزه فناوری و تجهیز حوزه علمیه خواهران در کردستان اختصاص خواهد یافت و علاوه برآن نیز از صندوق تعاون برای تخصیص وام به طلبه‌ها پشتیبانی خواهد گردید.

حوزه علمیه مرکزی برای علاقمندان دین‌شناس هست
حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با اشاره به اینکه حوزه علمیه مرکزی برای علاقمندان دین‌شناس هست، عنوان نمود: گسترش حوزه علمیه در این خطه از وطن کار اصلی و تاثیرگذاری شمرده می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور عنوان نمود: کار ترویج و تبلیغ دین همیشه نیازمند جمعیتی پیرو نیست همانگونه که یوسف در زندان بود و توانست پیروان خود را جمع کند باید از فرصت‌های متفاوت برای تبلیغ استفاده کرد.
راه تبلیغ در کردستان با سایر استان‌ها متمایز هست
حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور اظهار کرد: راه تبلیغ در کردستان با سایر استان‌ها متمایز هست و باید راهها و شیوه‌های تبلیغ را پیدا نمود و طبق آن حوزه‌های علمیه را شکل داد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اعلام نمود: کردستان به عنوان بازوی مرکز حوزه علمیه خواهران کشور مورد توجه می باشد و اگر لازم باشد کتابخانه عرفان و مظاهر آن در استان تجهیز و شکل خواهد گرفت.
مدل آموزشی حوزه‌های علمیه جذابیت را از آنان گرفته هست

وی گفته بود: مدل آموزشی دانشگاه‌ها در حوزه‌های علمیه حاکم شده که جذابیت را از حوزه‌ها گرفته و احتیاج هست تا با همفکری و با شناخت وضع خواهران نظام منعطف و متعادلی در مدل آموزشی طراحی گردد.

وی استفاده از اشخاص مالک مکتب و تفکر از استان‌های شهر قم یا تهران برای عضویت در هیات امنای حوزه علمیه را امری قابل ملاحظه دانست و عنوان نمود: این اشخاص می‌توانند پشتوانه حوزه‌های علمیه خواهران گردند.

یادآور می‌شود؛ در این نشست مسئولان مدرسه ها حوزه‌های علمیه خواهران کردستان نیز گزارشی از وضع جایگاه ها علمیه و مشکلات این جایگاه ها عرضه در استان دادند.
انتهای پیام