×
×

رئیس شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد
تعیین تکلیف نیمی از بدهی‌های شهرداری قم منوط به تصمیم هیأت دولت

  • کد نوشته: 3170
  • رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: بدهی‌های دولت به شهرداری با پیگیری‌هایی که انجام شد مورد تأیید وزارت اقتصاد و دارایی قرار گرفت و منتظر تصویب آن در هیأت دولت هستیم تا بتوانیم آن را با بانک مرکزی تهاتر کرده و عمده بدهی‌های شهرداری را رفع کنیم. به گزارش شهرکریمه ولی‌الله بیاتی امروز، با اشاره […]

    تعیین تکلیف نیمی از بدهی‌های شهرداری قم منوط به تصمیم هیأت دولت
  • رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: بدهی‌های دولت به شهرداری با پیگیری‌هایی که انجام شد مورد تأیید وزارت اقتصاد و دارایی قرار گرفت و منتظر تصویب آن در هیأت دولت هستیم تا بتوانیم آن را با بانک مرکزی تهاتر کرده و عمده بدهی‌های شهرداری را رفع کنیم.

    به گزارش شهرکریمه ولی‌الله بیاتی امروز، با اشاره به وضعیت رفع بدهی‌های شهرداری قم اظهار کرد: عمده بدهی‌های شهرداری مربوط به پروژه‌های عمرانی است که در چند سال اخیر در شهر آغاز شده است.

    وی با بیان اینکه در سال‌ها اخیر بابت اجرای چند پروژه عمرانی اوراق مشارکت بانکی فروخته شده است، گفت: بلوار پیامبر اعظم و فاز چهار و پنج عماریاسر از جمله پروژه‌هایی هستند که طی سال‌های اخیر با اجرای آن‌ها و فروش اوراق مشارکت بدهی‌های شهرداری افزایش یافته است.

    رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه دولت قریب به ۷۰۰ میلیارد تومان به شهرداری بدهکار بوده است افزود: این بدهی با پیگیری‌هایی که انجام شد مورد تأیید وزارت اقتصاد و دارایی قرار گرفت و منتظر تصویب آن در هیأت دولت هستیم تا بتوانیم آن را با بانک مرکزی تهاتر کرده و عمده بدهی‌های شهرداری را رفع کنیم.

    وی با تأکید بر بدهی شهرداری به برخی از بانک‌ها از جمله بانک ملی و بانک شهر تصریح کرد: شهرداری حدود ۴۵۰ میلیارد تومان به بانک ملی بدهکار است که درصدد هستیم تا این بدهی را نیز با این بانک تهاتر کرده و ملک ما به ازای آن بدهیم.

    بیاتی خاطرنشان کرد: همچنین بدهی شهرداری به بانک شهر نیز قحدود ۱۵۰ میلیارد تومان می‌شود که تهاتر شده و ملک بابت آن پرداخت شده است.

    وی با تأکید بر اینکه در صورتی که بدهی دولت به شهرداری قم رفع شود بخش عمده مشکلات شهرداری حل خواهد شد تصریح کرد: شهرداری در یک سال اخیر با همراهی شورای شهر اقدامات قابل توجهی برای رفع بدهی‌های خود انجام داده و در صورتی که پیگیری‌هایی که تاکنون صورت گرفته به نتیجه برسد شاهد گشایش خوبی در امور مالی شهرداری خواهیم بود.

    رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: امیدواریم بتوانیم با رفع این بدهی‌ها بتوانیم وضعیت مالی شهری را بهبود بخشیده و گامی مؤثر در راستای توسعه زیرساخت‌های شهر برداریم.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.