مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قم بر لزوم افزایش تفاهم نامه خواهرخواندگی قم با شهرهای مذهبی جهان تاکید کرد. به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حمید مکارم در دیدار مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم ضمن اشاره به اهمیت انعقاد تفاهم نامه های خواهر خواندگی بین […]

مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قم بر لزوم افزایش تفاهم نامه خواهرخواندگی قم با شهرهای مذهبی جهان تاکید کرد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حمید مکارم در دیدار مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم ضمن اشاره به اهمیت انعقاد تفاهم نامه های خواهر خواندگی بین شهرهای متناظر جهان افزود: قم طی چند سال گذشته با شهرهایی چون کربلای معلا، بعلبک، لین شیا و غیره خواهر خوانده شده که مفاد آن نیاز به پیگیری جدی تری دارد.
وی اضافه کرد: زمینه های دیگری برای عقد تفاهم نامه های مشابه با شهرهای مذهبی جهان وجود دارد که با همکاری وزارت امورخارجه و وزارت کشور می توان بستر آن را فراهم کرد.
مکارم هم چنین با اشاره به ضرورت فعال ترشدن بخش بین المللی شهرداری قم آمادگی خود را برای توسعه همکاری های فی مابین اعلام داشت.
وی در ادامه با اشاره به کثرت اعزام هیات های خارجی به قم اظهار داشت: دیدار با شهردار قم و بازدید از برخی طرح های شهری و تبادل تجربه در زمینه مدیریت شهری می تواند در دستور کار برخی هیات های خارجی اعزامی به قم قرار گیرد.
حمید رضا عابدی خرسند مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم نیز در این دیدار با بیان اینکه باید از همه ظرفیت ها برای معرفی چهره بین المللی شهر قم بهره گرفت، افزود: در خصوص مباحث خواهرخواندگی و امضای تفاهم نامه با دیگر شهرها، از نظرها و تجربه های دفتر وزارت خارجه در قم بهره می گیریم.