نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: باید شورآفرینی ایجاد شود تا کسانی که می گویند «نمی توانیم» در مسند مدیریت امور کشور نباشند، سپس دست به دست هم دهیم و کشور را بسازیم.

به گزارش شهرکریمه علیرضا زاکانی عصر امروز در نشست دانشجویی «ما می توانیم» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی در تالار رجایی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اهمیت باور نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به توانایی های داخلی کشور، اظهار کرد: این که رییس جمهور می گوید «نمی توانیم» و وزیر کار حل مشکل بیکاری را وظیفه قلمداد نمی کند، نتیجه عدم درک ظرفیت های کشور است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نتیجه درک نکردن ظرفیت های کشور این است که این ظرفیت ها در حال از بین رفتن است و کسی به داد تولیدکنندگان نمی رسد. ما دولتی می خواهیم که اگر به تولیدکنندگان کمک نمی کند، حداقل پیش پای آن ها سنگ نیندازد.

زاکانی با اشاره به ضرورت به بحث گذاشتن ادعاهای نامزدهای انتخاباتی، افزود: کشور ما کشوری است که سرمایه های بسیار زیادی دارد و بالاترین سرمایه آن نیروی انسانی و جوان است. این در حالی است که متأسفانه کسانی هستند که هیچ اعتقادی به این سرمایه ها ندارند.

وی در ادامه در تبیین ظرفیت های اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: اگر دولت ما می خواهد دولت موفقی باشد باید دستگاه سیاست خارجه‌ای داشته باشد که زمینه شکوفایی اقتصادی را فراهم کند. ما رایزن فرهنگی داریم اما می توانیم رایزن اقتصادی هم داشته باشیم و در واقع نمایندگان ما در سایر کشورها باید هوش اقتصادی داشته باشند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  امیدوارم آقایان روحانی و جهانگیری وعده های غیر قابل تحقق ندهند چرا که امروز روز پاسخگویی آن ها بوده و وعده ها را چهار سال گذشته داده اند.

زاکانی با اشاره به شعار یکی از نامزدهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب درباره جنبش ۹۶ درصدی مردم، اظهار کرد: بخش عمده موفقیت جنبش ۹۶ درصدی بر روی دوش دانشجویان است و ما موظفیم آن را اعلام کنیم و هزینه اش را هم بپردازیم. روزی که درباره برادر رییس جمهور صحبت کردم ما را به دادگاه کشاندند ولی به لطف خدا با توجه به مستندات تبرئه شدیم.

وی تأکید کرد: وظیفه امثال بنده روشنگری است و شورآفرینی باید توسط جوانان صورت پذیرد. ابتدا باید شورآفرینی شود تا کسانی که می گویند «نمی توانیم» در مسند مدیریت امور کشور نباشند، سپس دست به دست هم دهیم و کشور را بسازیم.