×
×

آیت الله سبحانی:
تفکیک جنسیتی به معنای پرده کشیدن در دانشگاه بین زن و مرد نیست

  • کد نوشته: 1508
  • یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: تفکیک دانشگاه به این معنا نیست پرده بین زن و مرد باشد بلکه برای هر جنسی دانشگاه مجزایی ساخت تا علم هویت پیدا کند. به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی جعفر سبحانی در دیدار سید ضیاء هاشمی و محسن روشن معاونان وزیر علوم […]

    تفکیک جنسیتی به معنای پرده کشیدن در دانشگاه بین زن و مرد نیست
  • یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: تفکیک دانشگاه به این معنا نیست پرده بین زن و مرد باشد بلکه برای هر جنسی دانشگاه مجزایی ساخت تا علم هویت پیدا کند.

    به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی جعفر سبحانی در دیدار سید ضیاء هاشمی و محسن روشن معاونان وزیر علوم که در موسسه امام صادق(ع) در قم برگزار شد، گفتند: باید رشته‌هایی در دانشگاه تأسیس شود که گرهی از کار جامعه باز کند که اگر غیر از این باشد جر خسارت چیز دیگری عاید کشور نخواهد شد.

    وی تأکید کردند: درس‌ها و رشته‌های دانشگاهی منحصر به مباحثی شود که یا به درد جامعه بخورد یا به درد عقاید مردم، چرا که در غیر این صورت، ضرر و زیان برای نظام و جامعه به همراه خواهد داشت.

    استاد برجسته حوزه افزود: دانشگاه‌هایی که پولی هستند، تنها فایده آنها زیاد کردن مدرک است و این مسئله برای جامعه دچار مشکل می‌کند، بنابراین باید رشته‌هایی ترویج شود که از هر لحاظ مشکلی از دردهای جامعه را از بین ببرد.

    وی به جمله رئیس جمهور مبنی بر ایجاد شغل برای ۷۵ میلیون نفر اشاره کرد و گفت: این حرف رئیس جمهور امکان پذیر نیست، زیرا نمی‌شود برای همه انسان‌ها شغل ایجاد کرد، بلکه باید به فکر راه حل بود و راهکار این است که باید شغل‌ها را برای دو جنس زن و مرد تقسیم کرد، سه چهارم آن برای مردها و یک چهار آن برای زنان باشد و در این صورت برای همگان شغل ایجاد می‌شود.

    آیت الله سبحانی اظهار داشت: خانه سالاری تعطیل شده و این مسئله خود بروز مشکلاتی در عرصه تربیتی ایجاد کرده، بنابراین باید زنان شغل‌هایی داشته باشند که از هر لحاظ متناسب با آن‌ها باشد.

    وی با بیان این که اگر همه زنان مشغول کار بیرون باشند، فرزندان تربیت دینی و مادری پیدا نمی‌کنند، گفت: باید فعالیت‌های زن و مرد طوری باشد که به اخلاق و عفت آنها مربوط باشد و به تربیت فرزندان لطمه نزند.

    این مفسر قرآن کریم افزود: قدم‌هایی که برای تفکیک دانشگاه برداشته شده خوب است؛ اما تفکیک دانشگاه به این معنا نیست، پرده بین زن و مرد باشد، بلکه باید برای هر جنسی دانشگاه مجزایی ساخت تا علم هویت پیدا کند.

    آیت الله سبحانی در پایان افزود: اگر دانشگاه‌ها مجزا نشوند، علم هویت پیدا نخواهد کرد؛ زیرا این دو جنس به جای اینکه به علم بیاندیشند به مسائل دیگر ممکن است گرایش پیدا کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.