تقاطع غیر همسطح مقداد قم ظهر امروز طی مراسمی با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسؤولان استانی و ملی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیین افتتاح و بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح مقداد و افزایش ۶۰ هزار مترمربعی فضای سبز شهری قم ظهر امروز با حضور احمد امیرآبادی عضو هیأت رئیسه و حجت‌الاسلام مجتبی ذالنور رئیس فراکسیون روحانیون مجلس، سید مهدی صادقی استاندار و جمعی از نمایندگان بیوت مراجع تقلید در انتهای بلوار عمار یاسر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم طی سخنانی با بیان اینکه پروژه مقداد یکی از پروژه‌های شاخص شهر قم است، اظهار کرد: آبان‌ماه سال گذشته پیمانکار این پروژه انتخاب و عملیات اجرایی آن در اواخر سال ۹۴ آغاز شد.

علیرضا قاری قرآن با تاکید بر اینکه پروژه مقداد درگیر مشکلات مختلفی بوده است، اضافه کرد: برای رفع این مشکلات طرح پروژه اصلاح و طی دو ماه آزادسازی‌های لازم انجام شده است.

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: پروژه مقداد ۶۰ هزار متر مربع فضای سبز دارد که در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد امسال برای حفظ و توسعه فضای سبز نزدیک به ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده و بودجه این بخش در سال آینده نزدیک به ۷۱ درصد افزایش داشته است تا بتوانیم به نتایج مطلوب‌تری برسیم.

ولی‌الله بیاتی از هماهنگی مطلوب میان اعضای شورای اسلامی شهر قم تقدیر کرد و ادامه داد: بودجه سال ۹۶ شهرداری طی نشست دیشب شورای شهر قم به تصویب رسید که در این مصوبه پیشنهاد شهرداری دو هزار میلیارد تومان بوده اما دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده است.

استاندار قم به عنوان دیگر سخنران این مراسم با بیان اینکه پیشرفت‌های کنونی نتیجه همدلی و هماهنگی مطلوب میان مسؤولان استان است، اظهار کرد: امیدواریم فعالیت‌های مورد نیاز برای مردم به صورت ویژه دنبال شود تا بتوانیم رضایت مردمی را افزایش داده و شهر قم را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

سید مهدی صادقی اضافه کرد: شهر قم ظرفیت‌های بسیاری را در حوزه‌های مختلف به خود اختصاص داده است که امیدواریم بتوانیم به شیوه مطلوب از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

در پایان این مراسم رئیس مجلس شورای اسلامی از مترو به عنوان یکی از پروژه‌های اصلی شهر قم نام برد و تصریح کرد: در برنامه ششم برای تکمیل پروژه‌های اصلی کشور برنامه‌ریزی و برای آنها پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت درنظر گرفته شده است.

علی لاریجانی با اشاره به وضعیت منوریل قم عنوان کرد: منوریل برای مردم شهر قم سوهان روح شده است به همین علت با وجود وضعیت نامطلوب کنونی باید به شیوه ممکن مورد استفاده قرار گیرد هر چند از اساس مونوریل جایگاهی برای حمل و نقل با کیفیت در شهر قم نداشته است.