رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن تاکید بر الویت و تقدم پیشگیری  نسبت به درمان،از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی قم جهت ایجاد بخشی مجزا با هدف آموزش و پیشگیری مردم در تمام درمانگاههای استان خبرداد. به گزارش  شهرکریمه دکترابوالفضل ایرانی خواه در حاشیه نشست شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و در گفتگو با خبرنگار […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن تاکید بر الویت و تقدم پیشگیری  نسبت به درمان،از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی قم جهت ایجاد بخشی مجزا با هدف آموزش و پیشگیری مردم در تمام درمانگاههای استان خبرداد.

به گزارش  شهرکریمه دکترابوالفضل ایرانی خواه در حاشیه نشست شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و در گفتگو با خبرنگار وبدا در قم  از برنامه های طراحی شده در دانشگاه علوم پزشکی قم جهت گسترش آموزش های همگانی و پیشگیرانه خبر داد و گفت: با توجه به زائرپذیر بودن، تنوع خاص جمعیتی  و حضور مهاجرین داخلی و خارجی در قم ، از نظر ما پیشگیری و آموزش همگانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود تمام ارکان حوزه سلامت استان باید در کنار ارائه هرگونه برنامه و خدمات خود ،نگاه ویژه ای به آموزش همگانی و مباحث پیشگیرانه محور باید داشته باشند.

دکتر ایرانی خواه تصریح کرد تعداد ۷۶ درمانگاه در  بخش های خصوصی ،خیریه و دولتی در سطح استان داریم که ان شاالله تمام آنها را به سمت ایجاد و استقرار بخش جداگانه ای جهت آموزش های بهداشتی و پیشگیرانه به مراجعین هدایت و تشویق خواهیم نمود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اختصاص بودجه مناسب جهت  اجرای طرح تحول در نظام بهداشتی و گسترش مراکز بهداشت سلامت جامعه در گوشه به گوشه استان را در همین راستا و با همین هدف اعلام و افزود لازم است تمام ارکان سلامت محور استان در کنار هرگونه خدمات خود، برنامه های خاصّی در  زمینه آموزش و پیشگیری داشته باشند.

دکتر ابوالفضل ایرانی خواه نقش اصحاب رسانه و رسانه ملی را دراین زمینه بسیار مهم دانست و راهکار افزایش سطح سلامتی و بهداشت جامعه را، هماهنگی ، اتفاق نظر و حمایت تمام  دستگاههای اجرایی و مدیران استان دانست .