[ad_1] حجت الاسلام محمودی کارشناس دینی در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، با بیان اینکه غدیر خم یک مسأله قرآنی، بینشی و اعتقادی است، گفت: دستور تبلیغ غدیر از سوی پیامبر اکرم(ص) بر همگان صادر شده و همه مأمور به تبلیغ این امر مهم هستند. حجت الاسلام محمودی […]

[ad_1]

حجت الاسلام محمودی کارشناس دینی در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، با بیان اینکه غدیر خم یک مسأله قرآنی، بینشی و اعتقادی است، گفت: دستور تبلیغ غدیر از سوی پیامبر اکرم(ص) بر همگان صادر شده و همه مأمور به تبلیغ این امر مهم هستند.

حجت الاسلام محمودی افزود: نصب امیرالمومنین(ع) به مقام ولایت و خلافت پیامبر اکرم(ص)مختص به عید غدیر خم نیست؛ بلکه از اوایل بعثت پیامبر اکرم(ص) این دستور الهی صادر شده و در حوادث متعدد ابلاغ شده است.

این کارشناس دینی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)در خصوص شب معراج، عنوان کرد: در این حدیث که سند آن به پیامبر اکرم(ص) می‌رسد، حضرت علی(ع) به عنوان حجت بر مردم معرفی شده و هر کس او را اطاعت کند خداوند متعال را اطاعت کرده و نافرمانی او سبب نافرمانی خداوند متعال می شود.

وی با تقسیم خطبه غدیر به دو بخش حمد الهی و اعلام ولایت امیرالمومنین(ع)، اظهار داشت: با اظهارات پیامبر اکرم(ص) در این خطبه و بالا بردن دست حضرت علی(ع) در مقابل همگان، هیچ عذر و بهانه ای برای کسی باقی نماند.

حجت الاسلام محمودی یکی از ویژگی های جانشین پیامبر(ص) را نزدیکی از جهت علم و عمل به ایشان دانست و افزود: اگر تمام جزئیات دین الزاماً باید از طرف خداوند متعال صادر شود، مهم ترین قسمت دین یعنی معرفی امام نیز باید از طرف خداوند متعال صورت گیرد.

این کارشناس دینی تقرب به خداوند متعال را نیازمند قبول ولایت حضرت علی (ع) دانست و گفت: کسی که جانشینی امیرالمومنین(ع) را قبول نمی‌کند از خداوند متعال دور خواهد بود.

وی با بیان اینکه اکمال دین در گرو ولایت امیرالمومنین(ع) و برائت از دشمنان اوست، عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) در خطبه غدیر بعد از معرفی امیرالمومنین(ع) به عنوان جانشین خود فرزندان ایشان را نیز به عنوان امام و راهنمای مردم معرفی می کند.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به فضای متفاوت عیدغدیرخم امسال و وجود محدودیت های کرونایی، اظهار داشت: در شرایط کنونی هر کس به اندازه توان خود با کارهایی مانند نصب پرچم بر سردر منزل ها، اهدای هدیه و شاخه های گل و غیره باید این جشن را به طور متفاوت برگزار کند./۱۳۵۰/ت۳۰۲/ق

[ad_2]