رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم با بیان اینکه آیت‌الله مشکینی جامع علم و عمل بود، گفت: آیت‌الله مشکینی با تقواپیشگی تا آخرین لحظات عمر در صراط مستقیم انقلاب ماند و از مواضع خود کوتاه نیامد. به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام محمدباقر ولدان امروز اظهار کرد: هشتم مرداد ماه٬ سالروز رحلت آیت‌الله علی اکبر فیض […]

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم با بیان اینکه آیت‌الله مشکینی جامع علم و عمل بود، گفت: آیت‌الله مشکینی با تقواپیشگی تا آخرین لحظات عمر در صراط مستقیم انقلاب ماند و از مواضع خود کوتاه نیامد.

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام محمدباقر ولدان امروز اظهار کرد: هشتم مرداد ماه٬ سالروز رحلت آیت‌الله علی اکبر فیض معروف به آیت‌الله مشکینی را به عموم مردم ایران تسلیت عرض می‌کنم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم٬ با اشاره به فضایل اخلاقی آیت‌الله مشکینی گفت: آیت‌الله مشکینی پشتوانه معنوی و الگوی بزرگ اخلاقی برای حوزه و نظام اسلامی بود و درس‌نامه‌های اخلاقی‌اش همچنان مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مشکینی هم در عرصه علم و هم در عرصه عمل یکه‌تاز بود، اضافه کرد: آیت‌الله مشکینی جامع علم و عمل بود که همواره زهد و پارسایی پیشه می‌کرد.

ولدان افزود: تقواپیشگی آیت‌الله مشکینی موجب شده بود که همواره او بدون ذره‌ای انحراف، در صراط مستقیم انقلاب باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم، ایستادگی و مقاومت آیت‌الله مشکینی را قابل ستایش دانست و گفت: آیت‌الله مشکینی تا آخرین لحظات عمر بر اعتقادات و ارزش‌های اصیل اسلام و انقلاب ایستادگی کرد که این بسیار ارزشمند و قابل ستایش است.

وی با اشاره به ایستادگی و تواضع آیت‌الله مشکینی، ادامه داد: آیت‌الله مشکینی در اوج شهرت، ذره‌ای مواضعش تغییر نکرد و همیشه متواضع بود و امثال آیت‌الله مشکینی کم است.

ولدان آیت‌الله مشکینی را نماد اخلاق دانست و گفت: اگر نماز جمعه مرکز اخلاق است٬ سمبل این اخلاق در قم، آیت‌الله مشکینی است.

وی ادامه داد: به همت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم و به مناسبت سالروز رحلت آیت‌الله مشکینی٬ نشریه صوتی پیرامون آیت‌الله مشکینی تهیه کرده‌ایم که آن را منتشر خواهیم کرد.

ولدان اضافه کرد: هشتم مرداد ماه سال جاری، به طور هماهنگ در نماز جمعه‌ مراکز استان‌های سراسر کشور از جمله تهران، اردبیل، مشهد، قم و … صوت و بیان برجای مانده از آیت‌الله مشکینی از تریبون نماز جمعه پخش خواهد شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ‌افزود: تریبونی که آیت‌الله مشکینی در زمان تصدی امامت جمعه قم پشت آن به ایراد خطبه می‌پرداخت، هنوز هیچ تغییری نکرده است.

وی نهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی را گرامی‌ داشت و عنوان کرد: مراسم نهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و جامعه مدرسین قم با حضور آیت‌الله تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور٬ در روز جمعه، قبل از مراسم  نماز جمعه از ساعت ۱۱ صبح در مصلی قدس آغاز و مراسم به نماز جمعه منتهی خواهد شد.

ولدان افزود: نماز جمعه این هفته به امامت آیت‌الله اعرافی برگزار خواهد شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در تمام بخش‌های جامعه قابل اجراست٬ اضافه کرد: امسال برای برگزاری مراسم گرامیداشت آیت‌الله مشکینی٬ در راستای جلوگیری از اسراف و پیشبرد اقتصاد مقاومتی٬ از چاپ زیادی بنر و پوستر‌ خودداری کردیم.

منبع: فارس