امام جمعه قم گفت: اغتشاشگران باید بدانند که تمام ملت ایران و همه نیروهای نظامی، انتظامی، و امنیتی در مقابل اغتشاش و تعرض به اموال و نوامیس مردم خواهند ایستاد و اجازه اغتشاش و آشوب را به دشمنان نخواهند داد.

به گزارش شهرکریمه آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد اظهار کرد: سلامت، معنویت و امنیت خانواده در جامعه تاثیرگذار است به همین دلیل همه مردم باید به تشکیل خانواده و ازدواج به موقع جوانان کمک کنند.

وی افزود: یکی از اصولی که در اسلام به آن تأکید شده است، فراهم کردن زمینه و شرایط مناسب برای ازدواج جوانان است و این مسئله وظیفه همگانی است که قرآن نیز به آن تأکید کرده است.

امام جمعه قم تصریح کرد: خانواده و به ویژه پدر در تمهید ازدواج به موقع جوانان مسؤول هستند و باید به اشکال گوناگون زمینه ازدواج فرزندان خود را فراهم کنند و در روایات نیز به این مسئله اشاره شده است.

وی ادامه داد: پدر به عنوان مدیر خانواده مسؤولیت و نقش زیادی در ازدواج فرزندان خود دارد و حتی این تکلیف در برخی موارد ممکن است واجب باشد و ترک آن معصیت است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به راه‌های فراهم کردن ازدواج جوانان خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی درون خانواده برای ازدواج به موقع، راهنمایی و مشاوره در ازدواج، عدم اجبار و تحمیل در ازدواج، پرهیز از تجمل‌گرایی، پرهیز از مهریه‌های سنگین و عدم سخت‌گیری در معیار‌ها و ملا‌ک‌های مادی از جمله مسائلی است که در ازدواج به موقع جوانان تاثیرگذار است و جوانان باید به آن‌ها توجه داشته باشند.

وی اظهار کرد: خانه و خانواده نیازمند مهر و محبت است بنا بر این تحمیل و اجبار در ازدواج بسیار ناصحیح است؛ خانواده باید فرزندان را در ازدواج مشاوره دهند اما تحمیل و اجبار در ازدواج ممکن است موجب بروز مشکلات زیادی شود.

امام جمعه قم گفت: جوانان باید به ارزش‌ها و معیار‌های معنوی توجه باشند و در ازدواج، تنها معیار‌های مادی را مدنظر قرار ندهند.

وی با اشاره به تجلیل از شهدای روحانی استان قم بیان کرد: در روز‌های اخیر برنامه‌های بسیار خوبی توسط ستاد کنگره شهدای روحانی به منظور تجلیل از هزار روحانی شهید استان قم برگزار شده است و این برنامه‌ها بسیار ارزشمند است و تاثیرات زیادی در احیاء فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به دهه بصیرت اظهار کرد: حضور پرشکوه مردم در روز ۹ دی برای خاموش کردن فتنه ۸۸ و حضور پرشور مردم در روز ۱۳ دی برای خاموش کردن فتنه اخیر بسیار ارزشمند بود و ما قدردان همه مردمی هستیم که در مقابل‌ فتنه‌های آمریکایی ایستادگی می‌‌کنند.

وی افزود: نظام سلطه و سیطره شیطانی غرب، به دنبال این است که جریان انقلاب اسلامی در مقابل جریان غربی شکل نگیرد و به همین دلیل همواره می‌کوشند تا ملت ایران، استقلال نداشته و وابسته به غرب باشد؛ انقلاب اسلامی ایران براساس اندیشه‌ها و آموزه‌های اسلامی پدید آمده است و ما شاهد هستیم که دشمنان همواره در حال توطئه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و بدون تردید زنجیره این فتنه‌ها قطع نخواهد شد و ادامه دارد.

امام جمعه قم تصریح کرد: استکبار جهانی در طول ۴۰ سال گذشته در مقابل پدیده نورانی و بزرگ انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته است و خود را در مقابل این پدیده مهم و نورانی عاجز می‌بیند؛ استکبار جهانی در سال‌های اخیر در مقابل امواج مقاومت اسلامی احساس ضعف و شکست کرده است و حتی بارها نیز شکست را لمس کرده‌ است.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان در مقابل ایران مانع‌های زیادی تراشیدند اما هرگز موفق نشدند؛ استکبار جهانی حتی بعد از برجام نیز احساس شکست داشت و به همین دلیل در تمام توطئه‌ها، احساس خسارت و شکست در عمق جان استکبار جهانی شکل گرفته است و آن‌ها فهمیدند که بسیاری از مواضع خود را از دست داده‌اند.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: دشمنان، تحمل ایران اسلامی امن در میان کشور‌های نا امن منطقه را ندارند و به همین دلیل نیزترامپ و شاهزاده کذایی عربستان گفته‌ا‌ند که قصد دارند آشوب را وارد خاک ایران کنند. دشمنان برای ایجاد ناامنی در ایران برنامه‌‌ها و توطئه‌های زیادی طراحی کرده‌اند و در همین راستا سرمایه‌گذاری‌های کلانی نیز انجام داده‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت حل مشکلات مردم اظهار کرد: ما نباید از مشکلات داخلی کشورمان غافل شویم  چراکه در این صورت ضربه خواهیم خورد؛ در حال حاضر کشور ما با مشکلاتی در زمینه‌های اقتصادی، اشتغال، اختلاس و … مواجه است و ما نیز منکر مشکلات نیستیم؛ مسؤولان باید فارغ از مسائل سیاسی مشکلات مردم را حل کنند و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه قم گفت: در حال حاضر تلاشی وجود دارد تا عظمت انقلاب اسلامی را بپوشاند، انقلاب اسلامی ایران برای مردم است، انقلابی که موجب آزادی و استقلال مردم ایران شد و مردم را از سلطه رژیم شاهنشاهی نجات داد، اما متاسفانه در حال حاضر عده‌ای تلاش می‌کنند که عظمت انقلاب اسلامی را بپوشانند و حتی می‌‌خواهند رژیم پلید شاهنشاهی را تطهیر کنند.

وی با تأکید بر اینکه اعتراضات در کشور باید در مسیر قانونی باشد بیان کرد: اعتراض قانونی را همه مسؤولان باید بپذیرند و کرامت معترضان و افرادی که مطالبه دارند باید حفظ شود؛ مسؤولان نباید از انتقاد و اعتراض هراس داشته باشند بلکه باید قدردان باشند و برای رفع مشکلات تلاش کنند.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه اعتراض با اغتشاش تفاوت دارد اظهار کرد: اغتشاش به معنی تعرض به مقدسات، مال و نوامیس مردم است و این مسائل را هیچکس نمی‌تواند تحمل نمی‌کند و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز اغتشاش‌هایی که توسطاستکبار جهانی حمایت می‌شود را تحمل نخواهد کرد.

وی افزود: در روزهای اخیر شاهد اعتراضات مردم بودیم ولی این اعتراضات توسط دشمنان به اغتشاش تبدیل شد و استکبار جهانی نیز تلاش می‌کرد تا ایران امن و مقتدر را تبدیل به یک کشور آشوب زده کند که مردم ایران با حضور به موقع در صحنه، نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند.

امام جمعه قم تصریح کرد: مردم ایران سهامداران اصلی انقلاب اسلامی هستند و باید همیشه در صحنه حضور داشته باشند؛ مردم ایران همانگونه که تا کنون در عرصه‌های مختلف افتخار آفریدند، در ادامه نیز باید افتخار آفرینی کنند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به حضور پرشور مردم قم در راهپیمایی و محکوم کردن اغتشاش‌های اخیر گفت: در این راهپیمایی با وجود مشکلاتی که در اطلاع‌رسانی وجود داشت مردم با بصیرت قم، حضوری پر شور داشتند و افتخار آفریدند.

وی با بیان اینکه نگاه همه مردم و مسؤولان باید به رهبری و بزرگان دین باشد ادامه داد: مسؤولان باید پیام اعتراض مردم را دریافت کنند و بیش از گذشته در صدد حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشند و از حاشیه‌ها دوری کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: گروه‌ها و جناح‌ها باید بدانند که رهبری و قانون، معیار عمل در انقلاب اسلامی است و همچنین از همه کسانی که در اغتشاش‌های اخیر اعلام موضع کردند، تشکر می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان باید متواضعانه به اعتراضات توجه کنند اظهار کرد:  اغتشاشگران باید بدانند که تمام ملت ایران و همه نیروهای نظامی، انتظامی، و امنیتی در مقابل اغتشاش و تعرض به اموال و نوامیس مردم خواهند ایستاد و اجازه اغتشاش و آشوب را به دشمنان نخواهند داد.

امام جمعه قم گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان بارها سعی کردند که با توطئه‌ها و فتنه‌های گوناگون به انقلاب اسلامی ضربه بزنند، اما باید بدانند که انقلاب اسلامی ایران ریشه در ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی و قرآنی دارد؛ دشمنان باید بدانند که این ملت پای رهبری و امنیتی که دارد، خواهند ایستاد و هرگز خواب‌های پریشان دشمنان تعبیر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه باید قدردان مردم باشیم ادامه داد: مردم با وجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد به موقع در صحنه حضور پیدا کردند و فتنه را خاموش کردند و ما باید قدردان این مردم باشیم.