استاندار قم گفت: تلاش مخترعان و مبتکران مصداق عینی پیوند دانش و عمل است و آن چه که در این رویداد علمی و پژوهشی به نمایش درآمده است در واقع عصاره اندیشه و خلاقیت فعالان در این عرصه است. به گزارش شهرکریمه سید مهدی صادقی روز چهارشنبه در آیین افتتاح ششمین جشنواره اختراعات و ابتکارات […]

استاندار قم گفت: تلاش مخترعان و مبتکران مصداق عینی پیوند دانش و عمل است و آن چه که در این رویداد علمی و پژوهشی به نمایش درآمده است در واقع عصاره اندیشه و خلاقیت فعالان در این عرصه است.

به گزارش شهرکریمه سید مهدی صادقی روز چهارشنبه در آیین افتتاح ششمین جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش کوهرنگ و نخستین نمایشگاه فناوری های نرم در سالن بعثت فرهنگسرای جوان قم، با تبریک هفته وحدت از برگزاری این جشنواره و نمایشگاه علمی و پژوهشی در استان قم با حضور مبتکران و مخترعان استان های گوناگون کشور ابراز خرسندی کرد.
وی گفت: مشخصه اصلی قشر نخبه و ایده پرداز داشتن باور، خلاقیت، تلاش، نظم و پشتکار است و برخورداری از چنین باور و روحیه خلاقانه و پرسشگری نیاز امروز و آینده کشور ماست که امیدوار هستیم که این باور در همه قشرهای جامعه ایجاد بشود.
وی به همخوانی این رویداد علمی و پژوهشی با شعار امسال اشاره و خاطرنشان کرد: درک درست معنا و مفهوم اقتصاد مقاومت نیازمند تغییر در نگاه ها و اصلاح باورهای عمومی است.
صادقی افزود: که با تجاری سازی محصول های ارائه شده در این نمایشگاه امیدواریم که قدم های موثری برای خودکفایی علمی و بسترسازی به منظور تحقق سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی برداشته شود.
وی با بیان این که دیگر جوانان هم باید از این موفقیت ها مطلع شوند، اظهار کرد: شما مخترعان و مبتکران نشان دادید که با فکر، تحصیل علم و تفکر عمیق به آن چه که فکر و علم کرده اید با تجاری سازی همه اختراع ها و ابتکارهای خود اثرگذار و سرمشق دیگران باشید.
وی افزود: فرق شما با دیگران در این است که این باور، نظم، تلاش، کوشش و پشتکار شماست که شما را به این جا رسانده است و برای تاثیرگذاری هر فردی باید این راه را طی کند تا برای جامعه و آیندگان مفید و اثرگذار باشند.
ششمین جشنواره منطقه ای ابداعات و اختراعات رویش کوهرنگ و نخستین نمایشگاه فناوری های نرم به مدت ۲ روز (امروز و فردا) با شرکت فناوران، مخترعان و مبتکران استان های قم، البرز، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری و مرکزی در محل دائمی نمایشگاه قم واقع در بلوار امام موسی صدر با بیش از ۲۲۰ غرفه برای بازدید عموم دایر است.منبع: ایرنا