به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلم سینمایی “امیر” نخستین ساخته “نیما اقلیما” به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلم سینمایی “امیر” نخستین ساخته “نیما اقلیما” در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر پرده برداری گردید و نتوانست نظران چندان مثبتی […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلم سینمایی “امیر” نخستین ساخته “نیما اقلیما” به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلم سینمایی “امیر” نخستین ساخته “نیما اقلیما” در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر پرده برداری گردید و نتوانست نظران چندان مثبتی را از سوی اهالی رسانه و منتقدین دریافت کند.

بعضی در زمان برپایی جشنواره از این فیلم به عنوان یکی از آثار تجربی سینما یاد نمودند و البته دارندگان نظر مقبت به این فیلم معتقد بودند که این اثر باید در بخش هنر و تجربه اکران می گردید و اثری مناسب جشنواره فیلم فجر نبود.

فیلم سینمایی

مهم‌ترین سبب دلزدگی اهالی رسانه نسبت به فیلم “امیر” مهم‌ترین سبب دلزدگی اهالی رسانه نسبت به فیلم “امیر” را می‌توان در ساختار روایی این اثر دانست. فیلمنامه ساختاری نه چندان منسجم داشته و روایت بدون سبب مدت زمان طولانی داستان را تشریح می کند.

از طرفی کارگردانی خاص به نیما اقلیما نه فقط نتوانست بر ویژگی‌های اثر اضافه کند لکن نوع ریتم کند اثر موجب گردید تعداد زیادی از مخاطب های فیلم امیر قبل از انتهاء این فیلم سالن سینما را ترک نمایند.

تلاش ناکام برای ساختن فیلمی خاص/امیر فیلمی که مخاطب را دلسرد می‌کند+عکس/////////////////جمعه

فیلم امیر بیشتر از آنکه به یک اثر سینمایی شبیه باشد، تعداد بسیار زیادی تصویر و کلاژ در کنار یکدیگر بود. فیلمبرداری امیر به عمد نوع خاصی از میزانسن و دکوپاژ را مدنظر داشته بود که در اوائل امر و برای چند پلان جذابیت داشت اما با توجه به ریتم بسیار کند اثر کسل کننده می گردید.

تلاش ناکام برای ساختن فیلمی خاص/امیر فیلمی که مخاطب را دلسرد می‌کند+عکس/////////////////جمعه

آنچه بیشتر از همه در فیلم به چشم می خورد نبود سبب و دلیل و معلول در فیلمنامه هست.

تلاش ناکام برای ساختن فیلمی خاص/امیر فیلمی که مخاطب را دلسرد می‌کند+عکس/////////////////جمعه

امیر شاید برای اهالی سینمای هنر و تجربه اثری قابل تعمل و به شکلی تجربه ای تازه برای کارگردانی کار اولی بود اما در زمینه سینمای ایران اثری هست که احتمالا در گیشه شکست دشواری را تجربه خواهد کرد.