[ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی امروز در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه برای هر چیزی آغازی است و آغاز سال عبادی، ماه مبارک رمضان است، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماهی است که خداوند حرمت آن […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی امروز در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه برای هر چیزی آغازی است و آغاز سال عبادی، ماه مبارک رمضان است، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماهی است که خداوند حرمت آن را نگه ‌داشته است.

عضو هیئت‌ علمی جامعه المصطفی العالمیه افزود: اهمیت و جایگاه ماه رمضان به حدی برجسته است که امام سجاد علیه‌السلام در دعای ۴۴ صحیفه سجادیه می‌فرمایند« هرکس حرمت ماه رمضان را نگه دارد، سعادتمند و بهشتی می‌شود».

وی با تأکید بر اینکه علمای بزرگ اهمیت ویژه‌ای برای ماه مبارک رمضان قائل بودند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در ماه رمضان جلسات خود را کمتر کرده و بیشتر وقت خود را به عبادت مشغول بودند.

کارشناس معارفی حرم مطهر ادامه داد: علامه طباطبایی تمام شب‌های ماه مبارک رمضان را به همراه خانواده خود تا سحر به شب‌زنده‌داری مشغول بودند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: رسول خدا صلی‌الله علیه و آله با ورود به ماه مبارک رمضان تمامی اسرا و بردگان نزد خود را آزاد کرده و هیچ سائلی را دست‌خالی باز نمی‌گرداندند؛ درحالی‌که رفتار ایشان در ماه‌های دیگر متفاوت بود.

وی با بیان اینکه هرکس حرمت ماه رمضان را بشکند، حرمت خدا را شکسته است، افزود: به این دلیل حرمت‌شکنی ماه رمضان امری بسیار سنگین و ناپسند است، چون خداوند خود به ماه مبارک رمضان حرمت بخشیده و می‌فرمایند ماه رمضان ماه من و روزه برای من است.

عضو هیئت‌ علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه مؤمن باید حرمت ماه رمضان را حفظ کند، چراکه تمامی امکانات در این ماه برای عاقبت‌به‌خیری مؤمن فراهم است، تصریح کرد: نماز، روزه  و حتی نفس مؤمن در ماه رمضان عبادت خداوند محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: حضرت موسی علیه‌السلام  به خداوند عرضه می‌دارند که جزای اقامه نماز به خاطر ذات اقدس خداوند در چیست که خداوند در پاسخ به حضرت موسی علیه‌السلام می‌فرمایند« من به بنده‌ای که به خاطر من نماز را اقامه کند، مباهات می‌کنم».

وی افزود: کسی که خداوند در مقابل چشم فرشتگان به او مباهات کند، هرگز عذاب نمی‌شود.

کارشناس معارفی حرم مطهر با بیان اینکه جزای کسی که به خاطر خداوند به فامیل و بستگان خود رسیدگی کند، طولانی شدن عمر است، گفت: آسان  شدن مرگ و سکرات موت از دیگر پاداش‌های صله ارحام برای مؤمنان است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی ادامه داد: خداوند به حضرت موسی علیه‌السلام جزای کسی را که سعی می‌کند به مردم آزار نرساند را در امان ماندن از آزار آتش در روز قیامت می‌داند و چنین فردی در روز قیامت حتی از نزدیکی آتش عبور نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: جزای روزه‌دار ماه مبارک رمضان بهشتی شدن است و خداوند چنین بنده‌ای را از آتش جهنم و عذاب نجات می‌دهد.

عضو هیئت‌ علمی جامعه المصطفی العالمیه یادآور شد: روزه باید تنها برای خدا باشد و مطابق قول خداوند به حضرت موسی علیه‌السلام کسی که به خاطر رضایت مردم روزه می‌گیرد، مانند کسی است که روزه نگرفته و از ثواب روزه ماه مبارک رمضان بهره‌ای ندارد./۸۳۷/ج

[ad_2]