امام جمعه قم با اشاره به تمدید تحریم‌ها علیه ایران اظهار کرد: این اقدام نقض برجام بوده و بدعهدی بسیار زشت آمریکایی‌ها در یک پیمان بین‌المللی است. به گزارش شهرکریمه آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با تسلیت شهادت امام عسکری(ع) بیان کرد: در این هفته سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) […]

امام جمعه قم با اشاره به تمدید تحریم‌ها علیه ایران اظهار کرد: این اقدام نقض برجام بوده و بدعهدی بسیار زشت آمریکایی‌ها در یک پیمان بین‌المللی است.

به گزارش شهرکریمه آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با تسلیت شهادت امام عسکری(ع) بیان کرد: در این هفته سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) بوده که این روز را تبریک عرض می‌کنم.

وی با تبریک فرا رسیدن روز بیمه اظهار کرد: مقوله بیمه باید از نظر مبانی فقهی و اخلاقی مورد توجه قرار گیرد و ضروری است در اداره بیمه‌ها توجهات بیشتری صورت گیرد؛ متأسفانه در نهادهایی که پایه عدالت اجتماعی است شاهد فساد، تباهی و اختلاس بودیم.

امام جمعه قم با اشاره به فرارسیدن روزهای دانشجو، وحدت حوزه و دانشگاه و هفته پژوهش در آذرماه بیان کرد: این روزها و مناسبت‌ها را گرامی می‌داریم و به حوزویان و دانشگاهیان چنین روزهایی را تبریک می‌گویم ولی برخی نکات ضروری است یادآوری شود.

وی با بیان اینکه دانشجوی در طراز انقلاب اسلامی باید احیاگر همان مناسبت ۱۶ آذرماه باشد، گفت: دانشجوی طراز انقلاب اسلامی تولیدکننده علم است و از آموزه‌های خود در مسیر دستیابی به قله‌های علم و تقوا استفاده می‌کند.

اعرافی با اشاره به اینکه دانشجوی در طراز انقلاب با الهام از ۱۶ آذر در برابر بدخواهان نظام و امت ایستادگی می‌کند، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه از مقوله‌های مهمی است که حوزه و دانشگاه باید به آن اهتمام داشته باشند. هرگاه در طول تاریخ حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار گرفتند افتخار آفرینند.

وی ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه و هم‌افزایی حوزه و دانشگاه در بخش‌های مختلف به ویژه تولید علم و هدایت جامعه برکات بسیاری به بار می‌آورد و از اصول راهبردی انقلاب اسلامی است و امام راحل نسبت به این اصل اهتمام داشتند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه یکی از ارکان تعالی ملت و انقلاب اسلامی این است که بر تولید علمی بیافزاییم، گفت: در شاخص‌های مختلف رشد علمی بسیاری داشته‌ایم و ملت از وابستگی علمی و فناوری تا حدود زیادی رها شده است ولی ما با مرزهای دانش که بر اساس مبانی اسلام بازسازی شده باشد فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه وظیفه دارند که این فاصله را کاهش دهند، تاکید کرد: باید در این مسیر نصایح و منویات رهبر معظم انقلاب را به گوش جان بشنویم.

امام جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت گفت: امروز شاهد هستیم که جهان اسلام با توطئه مستکبران و غفلت نخبگان دچار این همه آشوب شده است.

وی با اشاره به اینکه جهان اسلام با این همه قدرت و توانایی می‌توانست معضل اسرائیل را حل کرده و دروازه‌های ترقی را به روی خود باز کند، خاطرنشان کرد: دشمنان به بهانه‌های مختلف ما را به جان هم انداخته‌اند و خطر بزرگی است که با آن روبه‌رو هستیم و همه ما باید تلاش کنیم که این مشکلات برطرف شود.

اعرافی با اشاره به فتواهای گرانقدر مراجع قم و نجف مبنی بر تقویت وحدت تصریح کرد: انتظار داریم که علمای اهل سنت در برابر تکفیر و هجمه‌های شیطانی بایستند. همه ما باید بدانیم که اسرائیل به دلیل تندروی‌های تکفیری‌ها در حاشیه امن قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: ما با وجود همه مشکلات به فضل الهی و با الهام گیری از رهنمودهای رهبر عظیم‌الشأن این توطئه‌ها را خنثی کرده و در موصل و حلب چشم‌های فتنه را از حدقه بیرون آورده و جهان اسلام به وحدت خواهد رسید و آمریکا و هم‌پیمانانش آرزوهای خود را به گور خواهند برد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره تمدید تحریم‌ها علیه ایران اظهار کرد: این اقدام نقض برجام بوده و بدعهدی بسیار زشت آمریکایی‌ها در یک پیمان بین‌المللی است.

وی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما صبر و حکمت ما را تجربه کرده‌اید ولی شجاعت ملت را نیز دیده‌اید؛ انتظار است که مذاکره‌‌کنندگان این مسأله را با دقت بررسی کرده و مرعوب دشمنان نادان و عهد شکن نشوند؛ ایستادگی و مقاومت دشمنان را به عقب می‌راند. دشمن بداند که این بدعهدی‌ها در پرونده آنها می‌ماند و جهان اسلام روزی به این بدعهدی‌ها پاسخ قاطع و کوبنده خواهد داد.منبع: فارس نیوز