×
×

تهاجم فرهنگی مانع تربیت جوانان مبارز می‌شود – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 29993
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر چهارشنبه در برنامه سخنرانی تفسیر سوره انبیا که در حرم بانوی کرامت برگزار و از طریق رسانه به صورت مجازی منتشر شد با بیان اینکه خداوند حضرت ابراهیم (ع)، اسحاق (ع) و یعقوب (ع) را برای انجام نبوت، رسالت و امامت انتخاب کرد، افزود: […]

    تهاجم فرهنگی مانع تربیت جوانان مبارز می‌شود – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر چهارشنبه در برنامه سخنرانی تفسیر سوره انبیا که در حرم بانوی کرامت برگزار و از طریق رسانه به صورت مجازی منتشر شد با بیان اینکه خداوند حضرت ابراهیم (ع)، اسحاق (ع) و یعقوب (ع) را برای انجام نبوت، رسالت و امامت انتخاب کرد، افزود: امامت و نبوت دو امر جداگانه از یکدیگر است.

    وی بیان کرد: خداوند به نبی وحی می‌کند، همچنین زمانی که نبی رسول می‌شود، وحی به مردم توسط نبی اعلام و ابلاغ خواهد شد بنابراین مقام رسول بعد از مقام نبی است و مقام سوم نیز مقام امامت است.

    این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: نبی و رسول باید خود به مردم مراجعه کنند اما زمانی که پیامبری به مقام امامت رسید مردم باید به ایشان مراجعه کنند.

    وی با اشاره به تفاوت‌های میان امام باطل و امام حق افزود: امام باطل شامل فرعون و نمرود مردم را به خود دعوت می‌کند اما امام حق مردم را به‌سوی خداوند دعوت خواهد ساخت.

    حجت الاسلام رفیعی انبیا و اهل‌بیت (ع) را محور و مرکز نماز و کار خیر دانست و تصریح کرد: از آنجایی که حضرت لوط در منطقه‌ای نازل شد که مردم آن در فساد اخلاقی شدید قرار داشتند، بررسی فضای جامعه امروزی یادآور فضای جامعه زمان حضرت لوط است زیرا فضای مجازی، سایت‌های مبتذل، ماهواره و غیره اقدام به اعمالی می‌کنند که قوم لوط انجام می‌دادند.

    وی تصریح کرد: قوم فاسد لوط در سقوط اخلاقی شدید و شهوانی غوطه ور بودند و به‌هیچ‌وجه در برخورد با پاکان منطق صحیح و درستی نداشتند و مردم با ایمان را از شهر اخراج می‌کردند و این قوم فاسد و ستمگر اهل اسراف اقتصادی و فساد جنسی و بی‌حیایی بودند و با تجمع در مکان‌هایی خاص به قماربازی و عیاشی مشغول شده و با زدن موسیقی مبتذل و حرام به خوش‌گذرانی می‌پرداختند.

    این کارشناس مسائل فرهنگی گفت: امروزه فضای مجازی و سایت‌های مبتذل به دنبال گسترش روابط نامشروع و حرام، ممانعت از ازدواج، سست کردن بنیان خانواده، قماربازی و شرب خمر و غیره هستند.

    وی با بیان اینکه خطر تهاجم فرهنگی از تهاجم نظامی بیشتر است، افزود: با تهاجم فرهنگی جوانان مبارز تربیت نخواهند شد.

    حجت الاسلام رفیعی خداوند را طبیب نفوس عنوان و تصریح کرد: حرمت زنا، شراب و غیره بر اساس حکمت بوده است و هیچ کار خداوند بدون حکمت نیست.

    وی بیان کرد: قوم لوط بعد از اقدامات فاسد و توبه نکردنشان با عذاب الهی مواجه شدند و به واسطه باران سنگ از بین رفتند.

    عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: جامعه در صورت مواجه شدن با دو امر از بین می‌رود که نخستین عیب ضایع کردن نماز یعنی بی‌توجهی و سبک شمردن نماز و دومین عیب، تبعیت از شهوات است.

    وی با بیان اینکه قلبی که دچار میل جنسی حرام شود از حکمت خالی می‌شود، افزود: میل جنسی حرام موجب فساد عقل می‌شود، بنابراین اگر جامعه‌ای دچار بی‌حیایی شود دین از بین می‌رود.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.