×
×

توجه به وضعیت معیشت مردم پس از کرونا ضروری است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 29215
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی در بازدید از قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت (س) واقع در مجتمع فرهنگی نور با بیان اینکه ظرفیت درون انقلاب اسلامی الگو ساز و تحول‌آفرین است، افزود: این ظرفیت مهم، نیروهای مردمی است که قدرت نرم فکری، معرفتی، اعتقادی و فرهنگی به شمار می‌رود و در جهان […]

    توجه به وضعیت معیشت مردم پس از کرونا ضروری است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی در بازدید از قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت (س) واقع در مجتمع فرهنگی نور با بیان اینکه ظرفیت درون انقلاب اسلامی الگو ساز و تحول‌آفرین است، افزود: این ظرفیت مهم، نیروهای مردمی است که قدرت نرم فکری، معرفتی، اعتقادی و فرهنگی به شمار می‌رود و در جهان بی‌نظیر است.

    وی ظرفیت‌های مردمی را بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و افزود: با وجود این ظرفیت عظیم مردمی در انقلاب اسلامی با قدرت می‌توان مشکلات را حل کرد.

    عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: از سال ۵۷ انقلاب و دفاع مقدس جریان یافت و بسیج ماندگار شد، این قرارگاه مردمی نیز از دل تجربیات گذشته و از متن ایمان و اعتقاد جوشیده است و ارزش دارد.

    وی با بیان اینکه حوزه علمیه در بحران اخیر در اقدامات درون سازمانی به آموزش‌های مجازی پرداخت، افزود: حوزه در بخش بیرونی نیز با مردم، جامعه و مسئولان همراه شد.

    آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه کرونا همانند بسیاری از رویدادها دارای ابعاد داخلی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، معیشتی، بین‌المللی و غیره است، تصریح کرد: حوزه باید منطق تفسیر و تعامل با حوادث را با هزاران زبان تبیین کند.

    وی با بیان اینکه نمایندگان، مسئولان و دولت باید فردای کرونا را در اقتصاد و معیشت ببینند تا دچار مشکل نشویم، افزود: بعد از پایان کرونا باید به وضعیت معاش مردم توجه شود که قرارگاه می‌تواند در این زمینه از ظرفیت‌های لازم استفاده کند.

    مدیر حوزه‌های علمیه کشور ارائه مشاوره به جامعه‌ای که دچار هراس و ترس شده است را یکی از رویکردهای مهم دانست و اظهار داشت: باید با توجه به آموزه‌های دینی به ارائه مشاوره‌های کارشناسی پرداخت.

    وی بیان کرد: نباید مسئولان در قبال اقدامات مردمی و خودجوش، احساس رقابت داشته باشند بلکه باید قدر ظرفیت‌های مردمی و حضور داوطلبانه را بدانند.

    آیت الله اعرافی گفت: از گذشته دین هراسی و ایران هراسی از سوی دشمنان تبلیغ می‌شد اما اخیراً با بحران کرونا، معاندان به قم هراسی و حوزه هراسی نیز پرداختند.

    وی ابراز کرد: حوزه از آغاز ورود ویروس کرونا دروس خود را به صورت مجازی ارائه داد، و حتی در صورت قرنطینه نیز حوزه آن را می‌پذیرفت.

    مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به همکاری حوزه در زمینه مبارزه با ویروس کرونا افزود: حوزه قواعد علمی و کارشناسی را با حفظ مسائل شرعی مورد توجه قرار می‌دهد.

    وی ادامه داد: در شرایطی که مغرضان پای کار آمدند و عده‌ای نیز از روی غفلت به آن دامن زدند باید هوشیارانه عمل کرد.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.