[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام محمد قمی در بیست و پنجمین همایش مدیران هیئات رزمندگان اسلام سراسر کشور که در قم برگزار شد با اشاره نقش حضرت امام خمینی (ره) در ارتقای عزت و سرافرازی مسلمانان گفت: آن مرد الهی مثل پدری که دست بچه‌اش را می‌گیرد، دست ما را گرفته و قیام […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام محمد قمی در بیست و پنجمین همایش مدیران هیئات رزمندگان اسلام سراسر کشور که در قم برگزار شد با اشاره نقش حضرت امام خمینی (ره) در ارتقای عزت و سرافرازی مسلمانان گفت: آن مرد الهی مثل پدری که دست بچه‌اش را می‌گیرد، دست ما را گرفته و قیام برای خدا را به ما یاد داده‌اند. حضرت امام (ره) به همه فهماندند «علی‌وار زیستن افسانه نیست».

وی بیان داشت: امام خمینی (ره) در حرکت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و… موفق بودند و حکمت در تمام وجود و زبان ایشان جاری بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، ایمان به خدا و عمل مجاهدانه را عامل موفقیت حضرت امام (ره) دانست و بیان داشت: نصرت الهی شامل حال حضرت امام شد، چون ایشان با همه وجودشان به وعده‌های الهی ایمان و باور داشتند.

حجت‌الاسلام قمی تصریح کرد: هنر و توفیق امام خمینی (ره) این بود که مردم به‌ویژه جوانان را به صحنه آوردند. امروز هم اگر انقلاب بخواهد پیش برود جوانان باید پای کار باشند. ما اگر می‌خواهیم در امتحان الهی سربلند بیرون بیاییم و در پیچیدگی‌های جنگ نرم موفق شویم باید به نصرت الهی ایمان داشته و جوانان را به میدان بیاوریم.

وی مسئولیت هیئت رزمندگان را در به میدان آوردن جوانان مهم دانست و تأکید کرد: هیئت رزمندگان کار تربیتی برای جوانان انجام می‌دهد اما این کار باید بیش از پیش پیگیری شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خطاب به مدیران هیئت رزمندگان اسلام گفت: در جنگ پیچیده، چکاچک شمشیر و کارزار فرهنگی اگر توانستید جوانان را پای کار بیاورید توفیق الهی نصیب شما می‌شود.

وی هیئت رزمندگان اسلام را شجره طیبه توصیف کرد و افزود: ما خودمان را با افتخار، خادم هیئت رزمندگان اسلام می‌دانیم و با اشتیاق در خدمت این هیئت هستیم و بر خود وظیفه می‌دانیم که از این هیئت حمایت کنیم.

حجت‌الاسلام قمی پس از پایان سخنرانی خود به سؤالات مدیران هیئت رزمندگان چند استان کشور پیرامون مسائل مختلف پاسخ داد.

وی در پاسخ به دغدغه یکی از مدیران هیئت رزمندگان که از نبود اعتبار برای حمایت از هیئات مذهبی گلایه کرده بود، گفت: ما وظیفه خودمان می‌دانیم که از برنامه‌های هیئات مذهبی حمایت کنیم اما به لحاظ بودجه‌ای هیچ ردیف اعتباری ویژه حمایت از هیئات مذهبی برای سازمان تبلیغات اسلامی در نظر گرفته نشده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به سؤال یکی از مدیران هیئات رزمندگان در مورد انتظار از یک هیئت مذهبی مناسب، این گونه پاسخ داد: انتظار حضرت آقا از شما این است که یک هیئت در تراز انقلاب اسلامی برای به میدان آوردن جوانان داشته باشید. شما می‌توانید با سخنان فطری حضرت امام (ره)، جوانان را پای کار بیاورید و کار تربیتی مؤثر کنید.

۵۵ درصد مساجد امام جماعت ندارند

حجت‌الاسلام قمی از اجرای طرح تحول در تبلیغ خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با آغاز این طرح در تابستان، گستره مخاطبان سازمان تبلیغات اسلامی توسعه یابد.

وی در مورد مشکلات مساجد اظهار داشت: بیش از ۷۰ هزار مسجد در کشور وجود دارند که ۵۵ درصد آن‌ها امام جماعت ندارند. امیدواریم سازوکارهایی طراحی شود که روحانیون برای حضور در مناطق تبلیغی شهرستان‌ها رغبت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه بودجه ملی برای مساجد وجود ندارد، تأکید کرد: باید روش حمایت مردم از مساجد را پیدا کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پاسخ به دغدغه یکی از مدیران هیئت رزمندگان پیرامون تعطیلی فعالیت‌های مربوط به اوقات فراغت، گفت: این مسئله خیلی مهم است که اگر ردیف بودجه فعالیتی را قطع کردند چگونه باید کار را پیش برد. چون کار انقلاب را نمی‌شود روی زمین گذاشت.

وی افزود: طرح اوقات فراغت به دلیل نبود بودجه متوقف شده است ما در سازمان تبلیغات اسلامی سعی می‌کنیم منابع مردمی ایجاد کنیم تا جلوی توقف فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی را بگیریم.

حجت‌الاسلام قمی افزود: برای سال آینده، پایگاه‌های اوقات فراغت را از منابع مردمی راه اندازی خواهیم کرد و در این زمینه آماده همکاری با همه نهادهای انقلابی هستیم.

[ad_2]