×
×

توصیه‌های آیت الله مکارم شیرازی برای عزاداری در شرایط کرونایی – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 33045
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، ظهر امروز آیت الله مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به دغدغه‌های مذهبی و دینی مردم بویژه برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم و صفر گفت: عزاداری محرم و صفر از اصول اعتقادی مذهب شیعه است که به هیچ وجه نمی‌توانیم آن را رها کنیم. […]

    توصیه‌های آیت الله مکارم شیرازی برای عزاداری در شرایط کرونایی – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، ظهر امروز آیت الله مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به دغدغه‌های مذهبی و دینی مردم بویژه برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم و صفر گفت: عزاداری محرم و صفر از اصول اعتقادی مذهب شیعه است که به هیچ وجه نمی‌توانیم آن را رها کنیم.

    وی به تدوین آئین نامه و ضوابط مخصوص مراسم‌های مذهبی تاکید کرد و افزود: در شرایط کنونی که با شیوع کرونا مواجه هستیم باید در مراسم‌های معنوی و مذهبی به دستورالعمل‌های بهداشتی عمل شود همانطور که در برگزاری مراسم نمازجمعه این موارد رعایت شده است.

    آیت الله مکارم شیرازی افزود: به هیچ قیمت نمی‌توان جلوی برگزاری مراسم عاشورا را گرفت حتی رضاشاه هم موفق نشد جلوی برگزاری مراسم عاشور را بگیرد.

    این مرجع تقلید با اشاره به نذورات خاص محرم و صفر که مردم مقید به برگزاری آن در زمان خاصی هستند، گفت: برخی مومنین مقید هستند نذوراتشان را در همان زمان و مکان مشخص ادا کنند و تغییر آن مشکل است آنها می‌توانند در شرایط کنونی با رعایت همه اصول بهداشتی به این نذورات عمل کنند، اما اگر نذورات مشروط نیست می‌توان آنها را تغییر داد.

    آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به بیانیه‌ای که درباره مشکلات اقتصادی مردم خطاب به رئیس جمهور صادر شده گفت: برای ما به همان اندازه که مشکلات فرهنگی اهمیت دارد، مشکلات اقتصادی نیز اهمیت دارد و این بیانیه گویای این مطلب بود که مردم بدانند مراجع هم نسبت به گرانی انتقاد دارند و تذکر هم داده‌اند.

    وی یا تقدیر از تلاش‌های جهادگران مدافع سلامت و به ویژه روحانیت گفت: در شرایطی که بسیاری از مردم از بیماران و متوفیان کرونایی فراری بودند روحانیت با حضور مخلصانه ضمن همدردی خدمات شایسته‌ای انجام دادند.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.