[ad_1] محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی شهرکریمه، در خصوص تصویب حذف چهار صفر از پول ملی در دولت، اظهار داشت: با حذف ۴ صفر از پول ملی نحوه محاسبه ساده تر می شود. وی افزود: کمیسیون اقتصادی بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی را آغاز کرده که یکی از مواد این طرح […]

[ad_1]

محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی شهرکریمه، در خصوص تصویب حذف چهار صفر از پول ملی در دولت، اظهار داشت: با حذف ۴ صفر از پول ملی نحوه محاسبه ساده تر می شود.

وی افزود: کمیسیون اقتصادی بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی را آغاز کرده که یکی از مواد این طرح حذف صفر است و با این اقدام، تمام محاسبه های بخش حسابداری تغییر یافته و اسناد و مدارک عوض می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حذف ۴ صفر از پول ملی هیچ تغییری در شرایط اقتصادی همچون تورم، رکود و قدرت خرید مردم نمی گذارد.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به هزینه‌های بالای حذف صفر و انتقال از محاسبه های عددی قبلی به جدید، محاسبه ها باید براساس ۴ صفر انجام شود.

پورابراهیمی ادامه داد: با حذف ۴ صفر فقط ساده سازی عددها صورت می گیرد و تقریب عددها آسان تر می شود، براین اساس مجلس با حذف ۴ صفر موافق تر بوده و در طرح بانکداری به آن توجه کرده است.

وی افزود: پس از تصویب طرح بانکداری در مجلس بازه زمانی کوتاه مدتی در نظر گرفته می شود تا انتقال از پول ملی کنونی به پول ملی جدید انجام شود.

وی عنوان کرد: این بحث از مدت‌ها قبل مطرح بوده و حذف چهار صفر گرچه در وضعیت اقتصادی تاثیری ندارد، اما اعضای کمیسیون اقتصادی با توجه به تاثیر مثبت آن در محاسبات، با کلیات طرح موافق هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر همین اساس عنوان بیان کرد: با حذف ۴ صفر یک دلار حدود ۱۰ تومان ارزش دارد ،که یک رابطه واحدی ایجاد می کند

«حذف صفر از پول ملی هزینه های زیادی به بودجه وارد می کند چراکه بر این اساس سیستم های حسابداری و اسکناس ها باید تغییر یابد، به همین دلیل حذف یک صفر ارزش نداشته و باید حذف ۴ صفر صورت  گیرد.»

وی درادامه خاطرنشان کرد: حذف صفر از پول ملی هیچ اثری در اقتصاد و قدرت خرید مردم و تورم ندارد و فقط نحوه محاسبات ما و نحوه نگهداری حساب‌ها و مقایسه عددها و پول ملی با ارزهای خارجی را ساده‌تر می‌کند.

وی در خاتمه مطرح کرد: این لایحه است و اگر دولت نظری در این خصوص دارد باید لایحه آن را به مجلس ارائه کند تا مجلس آن را بررسی کرده و به تصویب برساند؛ البته اینگونه هم نیست که طی این چند روز حذف ۴ صفر عملیاتی شود و ارتباطی به این مسئله ندارد و نیازمند روال قانونی است.

انتهای پیام/

[ad_2]