×
×

توقیف و معدوم کردن بیش از یک‌تن مواد غذایی فاسد در قم

  • کد نوشته: 4827
  • ۱۰۱۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل‌مصرف در قم توقیف و معدوم شد.

    توقیف و معدوم کردن بیش از یک‌تن مواد غذایی فاسد در قم
  • به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، در نهمین روز از فصل بهار و سی و نهمین روز از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی، ۱۰۱۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل‌مصرف از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در قم توقیف و معدوم شد.

    ۲۰۲ بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان معاونت بهداشتی در روز گذشته سبب توقیف مقادیری آرد غیربهداشتی، کیک و ساندویچ، ۲۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته و فاقد مجوز با خصوصیات ارگانولپتیک نامطلوب، ماست غیربهداشتی، ۱۸۰ لیتر عرقیجات فاقد مشخصات بهداشتی، ۴۰ کیلو روغن‌سوخته در فست فود، ۶۳۰ کیلوگرم خیار شور فاقد مشخصات اقدام به معدوم‌سازی آن‌ها کردند.

    همچنین یک واحد لبنیاتی که در شرایط بسیار بد بهداشتی به سر می‌برد به‌طور موقت تعطیل گردید تا متصدی نسبت به رفع نواقص و رعایت اصول و موازین بهداشت محل کار اقدام کند.

    لازم به توضیح است در این بازدیدها که تعدادی نیز در قالب گشت مشترک با سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی صورت گرفته است، کارشناسان بهداشت محیط ضمن نظارت بر مراکز، تذکرات و آموزش‌های لازم را در خصوص رعایت اصول بهداشتی در محیط کار را به متصدیان و کارگران مشغول بکار در این مراکز ارائه می‌کند.

    از اقدامات دیگر کارشناسان بهداشت محیط می‌توان به پیگیری ۱۲ مورد شکایات بهداشتی رسیده، نظارت بر فعالیت آرایشگاه‌ها، ارائه تذکرات لازم و نصب پوسترهای آموزشی اشاره کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.