علی ربیعی در صحبت با خبرنگار مهر با اشاره به شعار سال اظهار کرد: پشتیبانی از کالای ایرانی، یک بحث شعاری نیست و نباید در حد شعار بماند. وی اضافه کرد: چرخه رشد کشور و سرمایه گذاری بدون استفاده کالا چرخه معیوب هست. اگر بخواهیم کشور رشد کند باید تولیدات در داخل استفاده گردد، یعنی […]

علی ربیعی در صحبت با خبرنگار مهر با اشاره به شعار سال اظهار کرد: پشتیبانی از کالای ایرانی، یک بحث شعاری نیست و نباید در حد شعار بماند.

وی اضافه کرد: چرخه رشد کشور و سرمایه گذاری بدون استفاده کالا چرخه معیوب هست. اگر بخواهیم کشور رشد کند باید تولیدات در داخل استفاده گردد، یعنی احتیاج به متناسب شدن بازار در داخل با نیازهای مردم داریم که باید بسترهای آن را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: تعطیلی صنعت های علل متعددی دارد؛ اما با اهمیت ترین سبب تعطیلی کارخانه ها بحث معیوب بودن چرخه فروش هست. یعنی کالاها بازار استفاده ندارند.

ربیعی اضافه کرد: البته باید تاکید کرد که در کنار ایجاد بازار، کیفیت نیز می باید ارتقاء یابد، جدا از لزوم پشتیبانی از کالاهای ایرانی، ما باید روی تکنولوژی هم کار کنیم و استانداردها و کیفیت را بالا ببریم. کیفیت برای کالای ایرانی یک لزوم هست تا کالای داخل همگانی گردد.

تاکید بر پشتیبانی از استارت آپ ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاکید این وزارتخانه بر پشتیبانی از استارت آپ ها و اکتساب و کار نوین اظهار کرد: ما از حامی های روز اول استارت آپ ها بودیم و تاکید ما بر پشتیبانی جدی از این اکتساب و کار نوین هست.

ربیعی دنبال کرد: ما داریم قواعد کار را طبق تکنولوژی روز و نیازهای دنیای ارتقا یافته، بازتعریف می کنیم. وام هایی که برای اشتغال فراگیر می دهیم، منحصرا به فیزیک داده نمی توان. متاسفانه ما هنوز حتی در نظام تسهیلات برای کار در فضای سایبری آمادگی نداریم. تسهیلاتش هنوز جا نیفتاده هست و در این زمینه کار می کنیم که تسهیلات مناسب عرضه گردد. متاسفانه امروز تسهیلات منحصرا به فیزیک داده می گردد.

ربیعی با اشاره به حجم اشتغال بسیار بالای اکتساب و کار نوین اظهار کرد: چنین استارت آپ هایی علاوه بر حجم اشتغال، در شهرهای بزرگ توان دارند قسمتی از مشکلات با اهمیت شهروندان را برطرف کنند.

وزیر کار در ادامه اضافه کرد: قبل از این هم عنوان نمودم که ۲۰ تا ۳۰ درصد جهت دهی اشتغال کشور در سال آینده ذی ربط به اکتساب و اقدامات نوین و الکترونیک می باشد و این رقم توان دارد در سال های آینده رشد چشمگیرتری داشته باشد.

وی با تاکید بر این مطلب که صاحبان و موسسان اکتساب و اقدامات نوین باید بدانند که در ابتدا، هر چیزی با مقاومت هایی مواجه می گردد، اظهار کرد: طبیعی هست که در این حوزه نیز با مقاومت هایی مواجه باشند. کوشش ما این هست که این مقاومت ها کاهش یابد و شرایط فعالیت برای استارت آپ ها آسان سازی گردد.