به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، ابوالفضل ایرانی‌خواه در تیم تخصصی امنیت غذایی استان که در سالن نشست ها امام رضا(ع) فرمانداری شهر قم برگزار شد، با اشاره به آغاز به کار مجمع تندرستی در دیگر استان‌ها گفت: در کمال تأسف استان شهر قم تنها استانی هست […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، ابوالفضل ایرانی‌خواه در تیم تخصصی امنیت غذایی استان که در سالن نشست ها امام رضا(ع) فرمانداری شهر قم برگزار شد، با اشاره به آغاز به کار مجمع تندرستی در دیگر استان‌ها گفت: در کمال تأسف استان شهر قم تنها استانی هست که در نقطه صفر قرار داشته و هنوز مجمع تندرستی استان پس از گذشت دو سال از زمان ابلاغ رسمی آن فعالیت خود را آغاز نکرده هست.

ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان شهر قم با بیان این مبحث که استان‌های دیگر وارد فاز تقسیم وظیفه ها و اجرای مصوبات مجمع تندرستی شده‌اند گفت: استان شهر قم هنوز پیشرفتی نداشته و باید نقش ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی را در سند تندرستی استان شهر قم مشخص نماییم.

وی با اشاره به تدوین سند تندرستی استان شهر قم تصریح نمود: سند تندرستی استان شهر قم با توجه به دستورالعمل‌های کشوری و در نظر گرفتن اقلیم استان با مشارکت مرکز بهداشت استان تدوین‌شده و به فاز اجرا دست یافته هست.

ایرانی خواه تدوین سند تندرستی استان را فراتر از تغییر در مسئولین و مسئولان استانی معرفی کرد و دنبال کرد: دانشگاه علوم پزشکی اولویت‌های استان شهر قم را با توجه به بررسی‌ها انجام‌شده مشخص کرده و برنامه‌ریزی لازم برای رسیدن به نتیجه های مطلوب درزمانی کوتاه در دست تدوین هست.

وی حوادث ترافیکی را در کنار بیماری‌های غیر واگیردار دو مبحث بحرانی در استان دانست و افزود: بر طبق آمار ارائه‌شده استان شهر قم در حوادث داخل شهری با توجه به جمعیت و استفاده از موتورسیکلت به‌عنوان ابزار حمل‌ونقل در شرایط بحرانی قرار دارد.

ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان شهر قم تصریح کرد: مرگ‌های متاثر از حوادث ترافیکی در استان شهر قم نیازمند آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی لازم برای کاهش آن بوده و باید این مبحث با نگاه کارشناسان ارزیابی و حل گردد.

وی با ابراز تأسف از آمار حوادث ترافیکی و فوت متاثر از عدم رعایت نکات امنیت گفته بود: متوسط سن کسانی که به دلیل توجه نکردن به نکات امنیت در استفاده از موتورسیکلت دچار سانحه می‌شوند زیر ۳۰ سال بوده و باید برای حل این بحران تیم تخصصی در استان تشکیل گردد.

وی توجه به بحران‌های بومی را در کنار دستورالعمل‌های کشوری و جهانی لازم دانست و گفت: بحران حوادث ترافیکی مهم‌ترین مساله استان شهر قم بوده که باید به‌صورت موازی در کنار اولویت‌های دیگر مقوله تندرستی در استان به آن پرداخته گردد.